2006-05-16

Tvättstuga

Minns ni när jag fick en mystisk längtan efter en tvättstuga?
Kors i taket, men det lutar åt att (även) den drömmen kommer bli verklighet!

Ja, med viss modifikation. Jag tror inte den blir så stor. Och kanske inte fullt så lyxig som önskas. Men klinker på golvet blir det. Väggarna blir nog snyggt vitputsade och med närmare eftertanke så är inte det fy skam. Det blir en snygg träskiva över tvättmaskin och torktumlare. Tvättmaskinen är gammal men hyfsat modern med tidsangivelser och sånt och torktumlaren är ny (att jag på något sätt lyckades mer eller mindre bränna den första omgången jag tumlade i den så att allt jag tumlar numera får en kväljande bränd doft tycker jag vi kan bortse ifrån). Golvvärmen får nog stryka på foten. Men hey! Se det från den positiva sidan - jag kan ju mysa runt i min tvättstuga i härliga fårskinnstofflor.

Hyllor med snygga burkar till tvättmedlet borde ju till och med jag kunna få till. Likaså att en gång för alla lära mig hur man doserar och vad som är hårt respektive mjukt vatten. Och en radio ska jag nog kunna skramla ihop till. Strykjärnet är nytt (och knappt använt eftersom jag förnekar att vissa plagg behövs strykas) och kommer nog se stylish ut på en av hyllorna.

Korgar för underkläder är självskrivna (huruvida nämnda underkläder kommer vara noppiga och slappa eller inte lämnar jag osagt) .

Och det bästa av allt - det kommer att finnas en hel del underbart doftande små bebiskläder där också.

5 Comments:

Blogger Anna-Karin said...

Åh, fuskigt! Jag vill också ha en tvättstuga!

16 maj, 2006 11:50  
Blogger maria said...

Hejsan, jag vill också gärna läsa på din nya blogg, kan inte du skicka ett mail med adressen. Vore superkul. mariwes@hotmail.com

16 maj, 2006 12:08  
Blogger I Jennys värld... said...

anna-karin: Ja, tänk att man kan vilja ha något så mycket som man egentligen bävar för att behöva använda :-)

maria: Roligt! Jag mailar dig när det är dags!

16 maj, 2006 12:28  
Blogger Anna-Karin said...

Haha! Sant! Men kanske har jag en förhoppning om att det blir mindre jobbigt bara jag har en egen tvättstuga, eller?

17 maj, 2006 09:30  
Blogger I Jennys värld... said...

anna-karin: Ja förmodligen är det så! Man tror väl att en fräsch tvättstuga tvättar automatiskt :-)

17 maj, 2006 09:59  

Skicka en kommentar

<< Home