2006-05-15

Trädgårdsångest

I min trädgård, där växer rosor... Eller inte. För de grävdes brutalt upp när vi dränerade om grunden förra sommaren.

Petra jobbar järnet i sin fina trädgård. Likaså Cecilia som gör jättefint och planterar växter jag inte ens visste fanns.

Jag har ångest. Vår tomt är ett inferno av jordhögar, sumpig gräsmatta och halvfärdiga platt-läggningar. A har bedyrat att till midsommar är tomten fin, altanen byggd, plattorna färdiglagda OCH källaren färdigrenoverad. I belive it when I see it säger jag. Samme A lovade nämligen att dräneringen skulle ta tre veckor. Den tog fyra månader.


Jag drömmer om en grön och lummig trädgård där det doftar underbart, där det blommar och knoppar och frodas.

Bilder på mina försök dyker upp i nya bloggen!


1 Comments:

Anonymous aha said...

Det kommer. Ha inte bråttom. Vi har bott här i flera år nu och det ser nästan lika jäkligt ut i vår pyttelilla trädgård som när vi flyttade in, men bara nästan. Går man runt och kollar ordentligt så har det faktiskt hänt saker, men det går långsamt! FAst jag tror att det är bra, för då hinner man liksom fundera både två och tre gånger innan man gör något som bara blir pannkaka sedan. Njut av bebismage i stället. Och glass. Eller är det något annat nu? :-)

15 maj, 2006 23:57  

Skicka en kommentar

<< Home