2006-05-02

Time to get things together

Hemma hos oss är jag ekonomiansvarig. Tufft jobb men någon måste göra det och det blev jag eftersom A i princip får utslag av ordet räkning.

Och nu mina damer och herrar är det dags att se över räkenskaperna. Det är inte lätt att flytta in i hus med allt var det innebär av alternativ för el, bredband och sånt. Jag är den första att erkänna att jag inte alltid valt de bästa alternativen.

Men nu ska här styras upp! Innan bebis anländer ska kollen ha infunnit sig.

Åtgärd 1 - Byt elbolag.
Åtgärd 2 - Postorder som betalas via faktura stryks ur mitt vokabulär. Förresten, postorder stryks HELT ur mitt vokabulär.
Åtgärd 3 - Byt telefon- och bredbandsleverantör. Kan dessvärre inte ske förrän i juli.
Åtgärd 4 - Klipp sönder IKEA kortet.
Åtgärd 5 - Sluta handla mat med
kreditkortet . Trodde det skulle ge bättre koll på inköpen men det har visat sig vara precis tvärt om. Ju mindre kredit ju bättre är min nya moderliga filosofi.