2006-05-04

Sola och bada...

...i piña colada! Eller kanske är smaskig färskpressad juice ett bättre alternativ för mig?! :-)

Solen skiner idag och jag känner ett behov av att vara positiv. Det känns bättre idag.

Beklagade mig till min hjälte A som förvånade mig med att säga så kloka saker som "jag förstår att det känns jobbigt att inte veta vad som pågår i kroppen". Och säga godnatt och pussa lilla magen. Han klagar liksom inte på mig utan låter mig hållas. Och detta trots att jag, vid minsta lilla fel jag anser att han gör, förvandlas till ett riktigt praktexemplar av Babe In Total Control of Herself. Jag vågar faktiskt inte skriva de okvädesord som hoppar ur min mun och sen ger mig så dåligt samvete att jag måste be om ursäkt en miljon gånger. Jag börjar bli en mästare på att be om ursäkt på olika sätt.

Men nu var det positiv jag skulle vara och därför vill jag bara säga att jag är lyckligt lottad! Jag kunde aldrig drömma om att jag vid 26 års ålder skulle bo med mina drömmars kille, i mina drömmars hus, ha fantastiska vänner, relativt god ekonomi och DESSUTOM vänta barn. Det är fantastiskt!

Jag längtar till nupp-testet. Det har hittills varit en sådan lättnad och kick för mig när jag fått se livet sprattla inuti mig. Och jag längtar till att träffa grav-kompis Emma. Det är verkligen en skänk från ovan att hon visade sig bli gravid nästan samtidigt som mig.

Och så längtar jag till A´s famn. Jag har vissa saker att be om ursäkt för från i morse...

1 Comments:

Blogger designmouse said...

Vad härligt det låter!

06 maj, 2006 15:54  

Skicka en kommentar

<< Home