2006-05-10

So far so good

Tack för alla fina kommentarer!

Jag kan delge den glädjande nyheten att allt än så länge ser bra ut. Jag känner mig piggare och väldigt lugn. Idag är det NUPP-test och jag känner mig pirrigt förväntasfull istället för dödligt nervös. Vilket framsteg! Hoppas bara att min känsla är rätt och att allt kommer se bra ut.

Fortfarande så blir jag trött i mage och ländrygg när jag gör något. Jag försökte nyss ringa och få en telefontid med läkaren jag träffade i fredags för att stämma av om det är OK att jag jobbar i nästa vecka eller om jag borde ta det lugnt ett tag till, men det fanns ingen tid för det förrän nästa fredag. Skit. Jag hoppas att barnmorskan som gör nuppet idag är bra och kan svara på mina frågor ang det och sen får jag väl lita på min magkänsla och känna hur jag känner på söndag helt enkelt. Jag vill absolut inte ta några chanser som kan äventyra skatten i min mage.

Igår var jag också på inskrivning hos en barnmorska på MamaMia. Vi ville egentligen gå hos samma barnmorska som förra gången här på orten där vi bor, men eftersom vi missade den tiden som var i fredags morse när vi var på akuten så fanns det ingen tid förrän långt fram så jag ringde MamaMia och de hade ett återbud igår så jag nappade på det. Det är trots nära till mitt jobb därifrån så det kan ju vara behändigt på det viset.

Dock blev jag inte så jätteimponerad av den barnmorska jag blev tilldelad . Hon var trevlig, men väldigt opersonlig och vad det verkade ointresserad av mina känslor. Men jag ska ge henne en chans, med tanke på alla fina tackkort hon hade på sitt rum så är hon kanske en sån som vinner i längden.

3 Comments:

Blogger maruschka said...

Är det på Götgatan eller i stan du går?...Jag gick på Götgatan hos en Ann-Catrine Larsson, hon var helt underbar kan jag säga...*s* Rekommenderas varmt om du vill byta, för det tror jag att du kan göra ifall de har tid, det är viktigt att du trivs och att det känns bra!

11 maj, 2006 09:50  
Blogger I Jennys värld... said...

maruschka: Det var på Karlavägen. Jag testar en gång till så får vi se om hon kan charma mig lite mer :-)

11 maj, 2006 10:50  
Blogger Venke said...

Har en kompis som går på Karlavägen, och hon bytte för att hon inte gillade sin första. Nu har hon fått en som är jättebra.

11 maj, 2006 11:26  

Skicka en kommentar

<< Home