2006-05-10

Bränd

Hjälp, vad solen tar här! (för att citera en kär gammal Sällskapsresan)

Jag har hört ryktas att man kan få fula pigmentfläckar om man solar när man är i väntans tider, men jag busar lite och solar en stund varje dag. Jag har liksom en färg som liknar finska flaggan i vanliga fall, men till mångas förvåning får jag faktiskt ganska lätt en klädsam färg när jag väl solar. Men nu är jag nästan bränd efter bara trekvart i solen, den är verkligen stark nu. Solskyddsfaktor måste införskaffas snarast.

En annan aspekt att lägga till listan "Varför jag inte bör sola" är att jag till jobbet sagt att jag har halsfluss och tappat rösten. Det var det bästa jag kom på i ren desperation. Är inte ett fan av lögner, men jag är verkligen inte redo att berätta än. Dels för att det fortfarande är tidigt (nåja, 12+0 idag, så jag närmar mig den magiska gränsen) och dels för att jag tycker det är så enormt pinsamt att jag blev gravid första dagen på nya jobbet. För det är liksom så det är. Första dagen på nya jobbet blev lilla puffen till efter lite rumlande i soffan på måndagskvällen (oj, kanske lite mer detaljer än somliga ville veta?). Snyggt jobbat!

3 Comments:

Blogger hanna said...

Har också märkt av det där. Jag är redan jättebrun i fejset, trots att jag inte varit ute så mycket. Härligt för mig som är en blekfis i vanliga fall. Men man bör väl ta det lite cool.

Struntsamma. Jag vill veta hur det gick på nuppet idag!

10 maj, 2006 17:09  
Blogger maruschka said...

Säg att det är de nya brun-utan-sol-våtservetterna Bronze från Åhléns, de funkar skitbra, att du kände dig så j-a blek efter din halsfluss...*ler*

Ni firade väl nya jobbet på soffan, det är inte ovanligt att par blir gravida just vid sådana förändringar...
Jag var tvungen att bli arbetslös för att bli gravid istället...*s*

11 maj, 2006 09:53  
Blogger I Jennys värld... said...

hanna: Bebis i magen OCH från blekfis till läcker brun - sämra kan man ha det!

maruschka: bra tips med brun-utan-sol-servetterna :-)

11 maj, 2006 10:49  

Skicka en kommentar

<< Home