2006-04-28

What´s up?

Ja, nyhetslistan för dagen ser ut som följer:

1) Jag börjar känna mig mer social igen. Phu! Fruktade ett tag att jag höll på att bli eremit. Men igår spisades det middag hos kompis G på mitt initiativ och på Valborg blir det middag och inspektion av bästis Annas och hennes sambos nya lya. Känns kuligt!

2) Jag skulle kunna leva på glass. Gärna Snickers- eller Lionglass.

3) Mina byxor är så trånga att jag får magknip.

4) Hade svidat upp mig idag inför rundvandring på företaget och när jag såg mig själv i en spegel så insåg jag att jag var grymt nöjd med uppenbarelsen. Det var nog en av de sista speglingarna innan jag transformeras till Barba-mamma. Hoppas jag. Förtydligande: Vi har ingen helfigursspegel hemma så jag speglar mig i princip bara i provrum.

5) Jag vill inreda hemma. Har så mycket planer och idéer men min pluska är ack så tom. I alla fall så ska de börja lägga plattor på vår uteplats nästa vecka och renoveringen av källaren är på G. Så snart slipper jag i alla fall skämmas över skrotupplag till tomt och att ha prylar som hör hemma i en källare i hallen utanför sovrummet. Den ytan ska bli myshörna snarast möjligast. Men först måste hela hallen målas om. Oh my.

6) A ska laga middag DeLux till mig ikväll. Lovely! Undrar om jag måste påpeka lite fint att jag gillar glass.

2 Comments:

Anonymous aha said...

Åh, låter underbart! Tror nog att han redan listat ut det där med glassen... :-)
Ha en härlig helg!

29 april, 2006 21:35  
Blogger Batbut said...

Så skönt. Ser ut som om livet fortskrider som det ska för Dig. Precis som det ska vara, rätt tid att vara gravid i och skönt att ni tar hand om varandra Du och A. Tror nog han listat ut det där med glassen...*s*

29 april, 2006 22:24  

Skicka en kommentar

<< Home