2006-04-26

Undrens tid...

...är inte förbi.

Under alla år har A och jag haft ett ämne som vi bråkat om. Ämnet kan vara välbekant för fler - städning/diskning.

Jag minns att jag i höstas fick värsta outbreaket och krävde en förändring. Och boy! Det blev en förändring.

Min fd slashas till sambo har förvandlats till en disk-nazi! (Jag refererar till the soup-nazi i Seinfeld)

Och jag - jag har börjat slarva! Jag menar, varför ska jag plocka i och ur disken när jag vet att A gör det annars? Det kommer kommentarer från A i stil med "men usch vad det ser ut här, jag kan inte koppla aaaaaaaaaaav när det ser ut så här". Skrämmande likt de kommentarer jag själv en gång i tiden levererade jämt och ständigt.

Jag befinner mig i ständig nervositet för att disk-nazi ska slå till. När jag lagar mat så blir jag helt stressad och måste diska och ha mig under tiden som jag lagar, för annars dyker han upp som nån jäkla inspektör och petar runt på diskbänken och kräver upprensning för annars kan han inte koppla aaaaaaaaaaav och njuta av maten.

Jag har skapat ett monster.

Nä, allvarligt talat så är det HELT UNDERBART! Vi delar på sysslorna och det är faktiskt så att A tar mer hand om disk och allmänt plock (han PUFFAR i ordning kuddarna i soffan till och med!) och jag gör mer grovstädning som att dammsuga och damma. Han lagar mat också! Och då pratar vi inte om makaroner och korv som man får ta själv från spisen (a´la mig) utan då blir det till exempel soppa med gott bröd, upplagd i skål med fat under och servetter och hela kittet.

Notera gärna att detta har pågått sedan i höstas. Jag tar det som ett tecken på att förändringen är konstant.

Som sagt.
Undrens tid är inte förbi.

4 Comments:

Blogger Maria said...

Jag har aldrig varit bra på att städa och lär aldrig bli. Får hoppas att jag träffar någon en vacker dag som själv älskar det och tycker att det är lugnt om han tar hand om det själv.. haha

27 april, 2006 12:56  
Blogger I Jennys värld... said...

maria: Ja, drömma kan man ju alltid :-)

27 april, 2006 12:58  
Blogger hanna said...

Good shit pappa-material, det hör jag det! :D

27 april, 2006 14:51  
Blogger I Jennys värld... said...

hanna: Det kan du slå dig i backen på :-)

27 april, 2006 16:54  

Skicka en kommentar

<< Home