2006-04-19

Skit

Upptäckte en liten blodprick i trosan. Klarröd. Visserligen väldigt liten, men ändå. Fan fan fan. Kan man aldrig få vara lugn? Skulle man inte vara rofylld, trind och lycklig under en graviditet?

Vet att det kan vara sköra slemhinnor, gjorde ju vaginalt ultraljud igår, men om det inte är det då? Om det är början till missfall? Hade ju en liten blodprick flera veckor före jag fick veta att det inte fanns någon bebis förra gången också.

Ska jag orka avvakta? Hoppas på det bästa, att jag får se en levande krabat om tre veckor?

5 Comments:

Anonymous cecilia said...

Om du är orolig skall du absolut kontakta gyn tycker jag. Bättre sån att du kan bli lugn. Personligen, med tanke på att du ändå igår fick se ett litet pickande hjärta och en levande liten krabat, är det troligare att det är sköra slemhinnor som gör att du blöder, och precis som du själv skriver så frestar det antagligen på slemhinnorna att göra ett vaginalt ul. Jag blödde själv helt ofarligt med Gustav, och det var ganska rejält med blod som kom.
stor kram, tänk på vad BM sa, 1% risk att det skulle bli missfall nu.

19 april, 2006 18:14  
Blogger hanna said...

Har ju ingen aning, men jag kan berätta att jag blödde ganska många gånger under första halvan av graviditeten - slemhinnorna var helt åt skogen och blödde av typ ingenting. Frallan är kvar därinne och allt var ok. Men är du orolig så ring dom. Bättre det än att gå och må bajs i 3 veckor.

19 april, 2006 19:19  
Anonymous Jonna said...

Rara Jenny! Blev så glad att höra att ni varit och titta på er alldeles egen discobäbis! Och sen detta inlägget... Jag hoppas det bara var sköra slemhinnor. Men tycker absolut du ska ringa gyn om du är orolig. Tänker på dig! Kram!

20 april, 2006 08:02  
Blogger baby or not said...

Tror inte att det är någon fara, men jag känner igen skräcken, rädslan, oron och bara den där känslan av "neeeeeej"

20 april, 2006 08:15  
Blogger I Jennys värld... said...

Tack tjejer för era råd och för att ni delar med er av era erfarenheter! Ni är guld värda för mig.

20 april, 2006 10:13  

Skicka en kommentar

<< Home