2006-04-20

Lite lugnare

Ni som läser detta är så himla gulliga som stöttar mig! TACK!

Känner mig lite lugnare idag. Det var verkligen en minimal prick, kanske 2 mm stor på sin höjd. Det har inte kommit något mer efter det. Men som sagt, det räcker för att trigga igång mig eftersom det som sagt började på ett likande sätt förra gången. Ska fundera över dagen om jag ska åka in och kolla ikväll eller inte. Man känner sig så himla fånig att åka till akuten en andra gång och säga att man blödit en liten prick, när de finns andra som störtblöder i v 25 som bättre behöver vårdens tid... Men å andra sidan så var de väldigt förstående när jag var där för två veckor sedan så det kanske är en bra idé ändå, så jag slipper oroa mig (förhoppningsvis). De tar ju inte in mig förrän tiden finns så att säga.

A vill att vi ska kolla, för att jag ska förstå att det inte behöver vara någon fara så fort det är en liten avvikelse. Han är en gudagåva den killen, säger och gör de rätta sakerna som får mig lugnare och tryggare.

5 Comments:

Anonymous Miia said...

*håller tummarna för att allt är bra*

20 april, 2006 17:27  
Blogger Batbut said...

Gumman, klart det ska gå bra! Själv hade jag flera blödningar och det var ingen fara. Försök koppla av även om det är svårt. Håller tummarna!

20 april, 2006 22:42  
Blogger Marmelad said...

Jag blödde litegrann i vecka 5 i den här graviditeten. Åkte in till gynakuten och kände mig löjligt hispig, men där tog alla mig på största allvar, och det kändes jätteskönt. Tyvärr var deras UL-apparat så himla gammal och dålig så läkaren såg inte ett skvatt, men det var ju väldigt tidigt också. Däremot hade jag en ryslig svampinfektion så det trodde hon kunde vara orsaken. Fick komma tillbaka två veckor senare och DÅ fick vi se ett litet, litet hjärta som slog! Och efter det så har det ju nu gått ytterligare några veckor, har gått 14 fulla veckor imorgon :-).

Håller tummarna för dig!

Kram

23 april, 2006 09:07  
Blogger Karin said...

Det är säkert ingen fara alls, jag hade flera sådana små miniblödningar i början pga sköra slemhinnor. Nu har jag en 9 månader gammal bebis som bankar med kastrullerna i köket :-D
Det ska bli så spännande att följa din graviditet här!
Lycka till och klappa magen från mig!

24 april, 2006 16:19  
Blogger I Jennys värld... said...

Åh, det är så skönt att ha en egen supporter-klubb :-) Tack!! Det känns liiiiite lite bättre nu och inget mer blod än så länge.

25 april, 2006 10:20  

Skicka en kommentar

<< Home