2006-04-05

Gravvo-rapport nr 2

Vecka: 7 (6+6 enligt Familjeliv)
Vikt: Har inte vägt mig denna vecka
Humör: Ständigt förbannad på nåt. Svänger som en berg-och dalbana.
Föda: Skogaholmslimpa med kaviar.
Klädsel: Uppknäppta jeans inköpta på
Kookais rea förra våren.
Kroppsform: Svullen både här och där.
Gravvo-tecken: Molande mage, humörsvängningar, flera sizer större bröst (snart dags för ny bh), humörsvängningar

Behov: Vara ifred! Frisk luft.
Fråga: När ska detta humör gå över?
Bonus: Jag freakade ur över flytningen och åkte till gynakuten och kollade - JAG SÅG ETT LITET HJÄRTA PULSERA! En liten person växer i mig! Fantastiskt, ser bilden framför mig hela tiden. Självklart finns inga garantier ändå, men nu vet jag i alla fall att jag kan bli gravid på riktigt och att vad som än händer så har något levt där inne. Känner mig så mycket lugnare. Som vanligt var bemötandet på Gynakuten på Huddinge kanon! Enligt läkaren är jag i vecka 6+2.
Kommande aktiviteter: 18 april - VUL igen på Ultragyn. 3 maj - blodprov inför NUPP/KUB-testetMamaMia. 10 maj - NUPP/KUB test.

6 Comments:

Blogger hanna said...

Tjoho! :-D
Trots humöret så var det en skön rapport måste jag säga.

05 april, 2006 12:24  
Blogger I Jennys värld... said...

hanna: Ja, helt underbart! :-)

05 april, 2006 15:54  
Anonymous Jonna said...

Åh, vad jag tycker om dina rapporter! Det är så skönt att veta att ni mår bra. Och när jag läste om lilla hjärtat, då fick jag gåshud!!! :)

05 april, 2006 18:39  
Anonymous cecilia said...

Härligt att höra Jenny, att du vet att det inte är en ofostrig grav denna gången!

05 april, 2006 21:01  
Blogger neonglitter said...

Åh, vad mysigt att se hjärtat! Det kommer att gå bra, Jenny!!

06 april, 2006 08:33  
Blogger I Jennys värld... said...

jonna: Lovar att fortsätat med rapporterna! :-)

cecilia: ja, det är så himla skönt att veta!

neonglitter: On det var... :-) Jag hoppas hoppas hoppas!

06 april, 2006 09:33  

Skicka en kommentar

<< Home