2006-04-19

Disco-baby

Igår fick vi se får lilla bäbis! Vi var på VUL på Ultragyn vid Odenpaln (rekommenderas - superfint, välkomnande, lugnande och proffessionell utrustning och personal).

Jag var så obeskrivligt nervös innan vi kom dit att A nästan blev tokig på mig. Inget han sa hjälpte liksom. Väl där så blev jag coolare av den lugnande atmosfären och jag la mig tillrätta i gyn-stolen (det har man ju fått in snitsen på) och höll ett krampaktigt tag i A's hand med min ena hand och den andra armen över ögonen för jag vågade bara inte titta.

Efter någon sekund sa läkaren Anna att jag nog visst skulle våga titta. Jag öppnade ögonen försiktigt och fick syn på världens finaste lilla bäbis som viftade förfullt med armarna i värsta discostilen! Vi var helt tagna och man kunde liksom inte titta nog. Anna visade oss armar och ben (nåja, början till armar och ben i alla fall) och det pickande lilla hjärtat. SÅ SKÖNT! Hon förklarade också att när hjärtat utvecklats som det gjort nu så är missfallsrisken nere i 1% och det vore ju själva fasiken om man skulle pricka in den lilla jäkla procenten!

A vill berätta för alla nu, men jag vill vänta några veckor till tills vi fått se underverket igen på NUPP-testet. Bara tre veckor kvar...

8 Comments:

Blogger The Pale Green Woman said...

Ååh! En liten glad disco-kotte! :-)

19 april, 2006 11:20  
Blogger Anna-Karin said...

Underbart! Jag blir så glad för er skull.

19 april, 2006 11:37  
Anonymous cecilia said...

FANTASTICO! Åh så skönt för er!

19 april, 2006 11:57  
Anonymous Bittan said...

Så underbart ljuvligt !Lycka till kramis/
*rosa vanten*

19 april, 2006 12:19  
Blogger I Jennys värld... said...

Tack tjejer!! :-)

Bittan: Åh, du är tillbaka! Jippi! Om du bara visste hur mycket jag har använt vantarna! :-)

19 april, 2006 12:37  
Blogger baby or not said...

Jättegrattis till dig! Självklart ska det här gå bra nu. Jag håller tummar och tår.
Och NUPP-testet är fantastiskt på alla sätt och vis, man får se en massa, massa av bebisen.
Och discobebis låter bra!

19 april, 2006 13:04  
Blogger Runt 40 said...

Har sagt det förr, men igen; grattis till er!!

19 april, 2006 14:00  
Blogger I Jennys värld... said...

TACK!

19 april, 2006 17:02  

Skicka en kommentar

<< Home