2006-03-07

Schlager

Jag har ju inte gjort ett ända inlägg ang. melodifestivalen i år, trots att jag älskar schlager. Men nu kan jag inte hålla mig längre. Måste få diskutera Carolas "nya look". För guds skull, hon måste ju ha gått ner en 15 kilo! Och gjort en massa andra förändringar för hon ser ut som en helt ny människa. Kolla hennes hemsida, scrolla ner till "senaste nytt" och gå in på bilder från repetitioner inför melodifestivalen. Jag är i alla fall i chock, och mina förväntningar inför lördagen är skyhöga! Jag bara ÄLSKAR när artisterna satsar allt och lägger ner hela sin själ i allt från naglar till scenframträdandet. Det är ju så det ska vara! Glamour och storsatsningar, då blir jag nöjd!

Och när jag ändå är igång - varför Jessica VARFÖR? Jag hoppades ju så mycket! Jag tycker att Jessica är helt fantastisk och i schlagersammanhang nästintill oslagbar. Varför i hela friden skulle hon då dra till med en klädsel som denna? Jag tyckte iofs inte att det var såååå jäkla farligt, har sett värre. Men hade hon bara kört en lite mer schlagervänlig outfit, i stil med denna så hade hon ju defenitivt gått vidare, för låten är kanonbra och hon strålar ju ikapp med solen. Skam att inte svenska folket kunde se bortom "porrchocken" (by the way - varför är korta shorts värre än kort kjol?) och ge henne en chans i Globen. Jag hoppas fortfarande att det blev något fel på röstningen och att Jessica som ett mirakel dyker upp i Globen vackrare och bättre än någonsin!

2 Comments:

Blogger Anna-Karin said...

Smal hade hon blivit, men jag tycker hon var rätt smal tidigare också. Har också höga förväntningar på henne på lördag, särskilt sedan jag sett repetitionsbilderna, det ser ut att bli show oxh action! Det gillar jag.
Förresten tyckte jag faktiskt att Jessicas låt var lite trist. En mer fartfylld låt och annat scenframträdande att lätt gett henne en plats i finalen, tror jag.
Personlig favorit hittills: BWO, du?

08 mars, 2006 10:34  
Blogger I Jennys värld... said...

anna-karin: Ska verkliegn bli kul att se hennes show, bara man inte har FÖR höga förväntningar nu. Kan hända att du har en poäng där ang. Jessica... Håller nog också på BWO eller Andreas Johnson hittills, med tanke på vinstchanser i Aten. Men jag är ju vääääldigt kär i Magnus Carlsson :-)

08 mars, 2006 12:07  

Skicka en kommentar

<< Home