2006-03-13

HJÄLP!!

Nu behöver jag hjälp!

Som ni kanske uppmärksammat så har jag inte skrivit något om praktikplatsen på sista tiden. Av den enkla anledningen att jag beslutat mig för att lägga den åt sidan. Jag insåg helt enkelt att jag inte kunde vara överallt på en och samma gång. Jag tänkte att om de nu gillade mig så skulle chansen komma åter. Men det var inget jag räknat med utan jag bestämde mig för att gilla läget och se framåt.

Så började jag ju på det här växeljobbet. Efter några dagar när det kändes lite jobbigt, som att jag kanske borde vara någonstans där jag kom mer till min rätt, så kändes det faktiskt allt bättre. Tryggt och bra. Något jag just nu behövde. Fritt och lugnt och dessutom kunde jag träna på arbetstid.

Tror ni inte på fasiken, att just när jag accepterat och till och med börjat gilla läget så blir jag uppringd av redaktören där jag praktiserat och han frågar om jag vill vara projektledare för två projekt som löper under sex veckor. Projekten låter hur roliga som helst och dessutom skulle jag få lön, mellan 25-30000/månad vilket jag tycker är väldigt bra för någon som aldrig jobbat som projektledare förut. En jättechans med andra ord.

Nackdelarna:
1) Det är bara sex veckor. Ingen garanti därefter.
2) Jag blir av med det här jobbet. Ingen tjänstledighet kan ges och jag får återgå till ambulerande timanställning efteråt.
3) Den trygghet jag har nu försvinner.

Vad ska jag göra??? Alla synpunkter, tips och råd mottages tacksamt. Det är bråttom!

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Självklart ska du ta chansen att vara projektledare! Sträck på dig att du fått chansen! De måste verkligen gilla dig. Ibland måste man kasta sig utför och lita till att man kan flyga. Jag lovar - dina vingar kommer bära dig! Tar du inte chansen kommer du att gräma dig. Jobb fixar sig sedan och du kan alltid återgå till timvikarie. För en sådan som du löser sig det mesta. Lovar!

13 mars, 2006 13:26  
Anonymous Jonna said...

Tycker absolut du ska ta chansen och bli projektledare! Det kommer du att fixa galant! Och när du bara börjat med dessa projekten, så tror jag säkert det kommer att flyta på. Lycka till! Kram!

13 mars, 2006 14:03  
Blogger Minna said...

jag tycker också att du ska hoppa på projektet! Det kommer att ledanånstans i framtiden.

13 mars, 2006 16:24  
Anonymous cecilia said...

Utan tvekan; hoppa på projektleddarrollen! Och berätta mer!

13 mars, 2006 18:20  
Blogger The Pale Green Woman said...

Ta jobbet! När de där veckorna är slut är du redan oumbärlig och får mer jobb!!

14 mars, 2006 08:45  
Blogger Anna-Karin said...

Ta chansen! Jag hejar på dig! Berätta gärna lite mer också.

14 mars, 2006 08:57  
Blogger Batbut said...

Go for it! Bara att hpppa, rakt ut! FÖr den här chansen kanske inte kommer igen och erfarenheten ovärdelig! Så ta det! Absolut

14 mars, 2006 22:12  

Skicka en kommentar

<< Home