2006-03-27

Gravvo-rapport

Vecka: 6 (5+4 enligt Familjeliv)
Vikt: +1,3 kg. Ojsan.
Humör: Vid gott humör men irriterad på alla och envar mest hela tiden. Utom A. Han är den enda jag kan med.
Föda:
Kebabtallrik med pommes frites och Twix. Och fruktsallad. Faktiskt. Och lite McDonalds.
Klädsel: Tidigare, på grund av för stor storlek, undanlagda svarta finbyxor från InWear som helt plötsligt sitter som gjutet och lite till.
Kroppsform: Svullen både här och där.

Gravvo-tecken: Molande mage, ömma bröst, svullen, lättirriterad, hungrig, luktkänslig.
Behov: Egen tid. Lugn och ro. Motion. Pyssla med mig själv. Känna mig fräsch. Göra mysiga saker med A.
Fråga: Exakt när började tiden gå så in i bomben sakta?

8 Comments:

Anonymous cecilia said...

kul med gravvorapport!
vad beträffande tiden. exakt när du fick veta att du var gravid!

27 mars, 2006 13:54  
Blogger neonglitter said...

När bebisen väl kommit, kommer tiden att rusa! Skumt det där.

27 mars, 2006 14:08  
Blogger I Jennys värld... said...

Cecilia: Den 13 mars, två dagar innan beräknad mens. Och sen fyra gånger till med jämna mellanrum, senast i fredags. Dåra? Något konstigt? Hjälp, nu blir jag nervös. Mvh, Paranoid-Jenny

Neon: Ja, det är väl så. Men det är vääääääääldigt svårt att tro just nu.

27 mars, 2006 14:30  
Anonymous cecilia said...

Nej Jenny! Inget konstigt: missade bara ett litet kolontecken tror jag. Din fråga i bloggen ang tiden, när exakt börjar den gå så in i bomben sakta? Mitt svar är: exakt då när du fick reda på att du var gravid!

27 mars, 2006 18:20  
Anonymous cecilia said...

Nej Jenny! Inget konstigt: missade bara ett litet kolontecken tror jag. Din fråga i bloggen ang tiden, när exakt börjar den gå så in i bomben sakta? Mitt svar är: exakt då när du fick reda på att du var gravid!

27 mars, 2006 18:20  
Anonymous Jonna said...

Nice med lite update! Du ska se att tiden går fort, även om den går sakta. Alldeles snart får du inte på dig ngt annat än de där snygga mammajeansen du inhandlade! ;)

27 mars, 2006 18:53  
Blogger Batbut said...

Hihi... Det kommer att gå snabbare snart, men tanken är att det ska gå lite långsamt så att Du och kroppen hinner vänja er vid tanken. och gå ned i varv

27 mars, 2006 22:40  
Blogger I Jennys värld... said...

Cecilia: Phu! Ja, det är nog sant det där med tiden...

Jonna: Den dagen längtar jag till! :-)

batbut: Så sant som det är sagt. Du är vis du :-)

28 mars, 2006 09:56  

Skicka en kommentar

<< Home