2006-03-15

Den där livet...

...är en riktig lustigkurre!

Det körde ihop sig med projekledargrejen. Jag fick inte tjänstledigt härifrån och det gick inte att komma ifrån redan till på fredag. Min chef lovade att försöka ordna så att jag fick sluta snabbast möjligast men det kunde bli svårt att ordna på några dagar.

Sen pratade jag med redaktören och han ville inte att jag skulle säga upp mig för detta eftersom han inte kunde garantera något mer i anslutning till detta. Som han själv sa så ville han inte ha på sitt samvete att jag stod utan jobb sen. Men han betonade att en sådan person som han tror att jag är kommer de att behöva fler gånger och han kommer defenitivt att höra av sig till mig igen. Och jag är välkommen dit på fika precis när jag vill! Så jag tar det positivt och det känns faktiskt bra. Om det är meningen så händer det igen, och det känns som om jag och redaktören har en bra kontakt och han är en väldigt ödmjuk och sympatisk person.

Men. Och detta är ett stort MEN. Det är en mening med allt. Som jag skrev, livet är en riktig lustigkurre.

För jag har nämligen EN NY BEBIS I MIN MAGE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Japp, det är sant! Testade positivt i måndags kväll! Eller rättare sagt, först testade jag svagt positivt redan på eftermiddagen med RFSU's graviditetstest som tydligen ska vara känsligare än andra (jag skulle nämligen inte ha mens förrän idag, men jag hade på känn att något var på G och ville kolla med tanke på jobbet och allt). Fick ett svagt svagt streck men ändock ett streck. Köpte två Clearblue på vägen hem och hade tänkt testa igen som igår morse. Men jag kunde såklart inte hålla mig utan provade redan på kvällen och visst var där ett plus! Fantastiskt!

Vi håller oss dock lugna båda A och jag, vågar inte riktigt glädja oss än. Det är så tidigt och vi vet nu vad som kan hända. Och det är så annorlunda denna gång, jag känner mig lugn och inte alls nervös och A hade en så härlig reaktion:

"Jenny, varje gång du sagt att du är gravid så får jag ett sånt pirr i snoppen. Jag vet inte om det har med fortplantningssystemet att göra - att jag känner mig nöjd för att jag gjort det jag ska!"

Följt av ett skrattanfall från mig.

Om allt går bra de närmaste veckorna så ska jag boka ett tidigt ultraljud så att vi får se att det verkligen ÄR en bebis där. Förra gången blev vi ju liksom snuvade på konfekten...

Förutom ni som läser detta, A's bästa kompis och min kära växelkollega som också är gravid så är det ingen som vet än. Vill ha det så denna gång. Jag vill att när vi väl berättar så ska vi kunna glädjas på riktigt!

Håll tummarna nu, att det går vägen denna gång!!!

18 Comments:

Blogger Anna-Karin said...

Grattis grattis grattis Jenny! Tänker på dig och A! Så roligt.

15 mars, 2006 09:37  
Blogger I Jennys värld... said...

anna-karin: tack tack! :-) (vågar knappt säga tack egentligen...)

15 mars, 2006 09:51  
Blogger hanna said...

Herrejävlar Jenny - WOHOOOOO! :D
Jag är övertygad om att det har hänt för att du har så sjukt bra tänk. Din inställning är så grym! Jag håller tummarna och ser fram emot rapporter. Stor kram! :D

15 mars, 2006 10:30  
Anonymous cecilia said...

Håller med Hanna, Herrejävlar vad roligt att läsa Jenny! Jag blir så glad, och nu håller jag tummarna från början! GRATTIS!

15 mars, 2006 10:49  
Blogger I Jennys värld... said...

hanna & Cecilia: hhihi, herrejävlar är verkligen rätt ord! :-) Tack tjejjor!

15 mars, 2006 11:08  
Blogger Minna said...

Vad är ett projektledarjobb mot en bebbe. GRATTIS!

15 mars, 2006 11:26  
Blogger I Jennys värld... said...

minna: precis! :-) Tack så mycket *viskar*

15 mars, 2006 11:44  
Blogger Runt 40 said...

Åh så spännande - här kommer ett par tummar från mig också!
AnnaPoppy (med nytt namn på ny adress)

15 mars, 2006 12:10  
Blogger I Jennys värld... said...

runt 40: Vad kul att du är tillbaka! Glöm inte att hålla tårna också! :-)

15 mars, 2006 15:23  
Anonymous Jenni said...

Ett stort grattis och lycka till!

15 mars, 2006 15:40  
Blogger neonglitter said...

Åh, stort GRATTIS! Jag håller tummarna hårt, hårt nu!

15 mars, 2006 16:15  
Blogger I Jennys värld... said...

jenni & neonglitter: Tackelitack! :-)

15 mars, 2006 16:33  
Anonymous Jonna said...

Sitter här med värsta gåshuden! Åh, Jenny det är så fantastiskt! Grattis! Håller tummarna superhårt! (Många "!" blev det, men vad annars när det är sånna finfina nyheter?!) Kram!

15 mars, 2006 20:32  
Blogger Lyckliga Grodan said...

håller alla tummarna.. grattis.. till er..

15 mars, 2006 20:43  
Anonymous Paula said...

Ååh, grattis och lycka till! Hoppas att allt går bra den här gången!
Min första graviditet slutade också i ett tidigt missfall - det "fanns inget" där. De följande tre har resulterat i barn! Nemas problemas!
Håller tummarna för dig nu!

15 mars, 2006 20:51  
Blogger Ms Keep Your Distance said...

Jag har läst din blogg ett tag och läste även det som hände senast du var gravid. Nu håller jag alla tummar och tår för er två! Kram och lycka till!

15 mars, 2006 21:45  
Anonymous aha said...

Vilken fantastiskt rolig nyhet att surfa in på! Stort grattis från mig också!

16 mars, 2006 00:37  
Anonymous Ida said...

Cooooolt. GRATTIS! Hoppas det går bra ;-) (älskar skorna fortfarande förresten)

17 mars, 2006 12:29  

Skicka en kommentar

<< Home