2006-02-08

Saknar

Jag saknar att blogga. Bara så ni vet. Men jag hinner inte! Lördagen den 18 februari har jag min första lediga dag på 18 dagar. Det är prio just nu, att jobba jobba jobba. Knyta kontakter. Försöka tjäna pengar. Vissa dagar går jag upp klockan fyra på morgonen och kommer hem klockan sju på kvällen...

Men det roliga är att jag bloggar i huvudet. Jag berättar små anekdoter om mitt eget liv - vad som hänt under dagen, vad jag tänker på just nu - för mig själv. Vrider på orden. Klurar på vad som skulle göra sig bra i bloggen. Och så ibland är jag på väg att skriva ett inlägg, men så stoppas jag av att det är så länge sen jag skrev något att ni som läser inte skulle fatta vad i allsindar jag skriver om!

Men jag kommer nog snart igång igen. När dessa galet fulltecknade veckor är över. För bloggen är den som räddat mig genom hela den här perioden. För att inte tala om ni som läser och kommenterar! Jag behöver den här ventilen.

Och så saknar jag familjen jag drömmer om. Det lustiga är att trots att jag nu gör saker jag tidigare bara fantiserat om så skulle jag lätt kunna offra det i en handvändning för att få känna doften av mitt barn. För att få känna mjuk plysch och ett litet hjärta som pickar mot mitt bröst. För att få se A med vårt barn i famnen. Det är så det är. Jag vill så oerhört gärna. Har dock lovat mig själv att se tiden an fram till sommaren, se vad detta kan leda till. Det här är min chans. Vill inte se det som "en kul grej" utan hoppas att det kan leda till något. Jag är nog skyldig mig själv att utforska det. Problemet är bara att jag ju nu vet att man inte kan planera barn. De är ett underverk...

Jisses, nu kom mina fingrar igång! Men måste dyka i säng nu. I morgon är en sån där 04-19 dag.

8 Comments:

Anonymous aha said...

Jag har samma upplevelse. Det är så roligt att jobba, men det tar så många timmar av ens dag! Jag som har det där lilla undret här hemma får aldrig tid att njuta av det längre, bara för att jag jobbar så mycket! Försöker dock verkligen att njuta varje sekund jag kan - av alla fyra! Din tid kommer snart! Jag håller tummarna för dig! Och så verkar det så roligt det du håller på med just nu! Njut av det!

09 februari, 2006 00:42  
Anonymous cecilia ö said...

Hälsar på här varje dag och hoppas på ett inlägg! Fortfarande extremt nyfiken på vad du har för dig! Och jag som har mina barn i hamn avundas DIG som har något roligt och spännande på gång. Så är det, man är aldrig riktigt nöjd och tillfreds (även om det verkar som om du är det just nu.)

09 februari, 2006 08:48  
Blogger hanna said...

Jenny, MMS:a bloggen när du sitter på bussen eller när du käkar lunch eller nåt. Vi vill veta vad du gör och vad du tänker på! :)

09 februari, 2006 09:53  
Anonymous Jonna said...

Tittar in hos dig varje dag och visst är det kul med inlägg. Det är härligt att du verkar må bra och har hittat något kul att göra. Du finns alltid där i tankarna. Och du, en dag få du mer tid att blogga och då sitter jag här och väntar. Glöm inte ta hand om dig (och inte bara jobba, jobba). Kram!

09 februari, 2006 10:23  
Blogger neonglitter said...

Jag har saknat dig! Förstår att du har fullt upp och om sanningen ska fram är jag nog lite avis... Jag vill också jobba.
Nu har jag ju mina tre barn, men vägen dit var inte en dans på rosor- jag är säker på att du snart får din lilla bebis!
Kramar till dig!

10 februari, 2006 11:39  
Blogger Batbut said...

Och hur nyfiken är inte jag på vad Du gör. Det är inte nyttigt för min sinnesfrid att vara nyfiken! Men okej då, jag förstår Dig. Och Du, jag tror att Du behöver köra lite ego prylar först. Men snart så, så kommer den lilla fjuniga varelsen som vänder upp och ned på världen!

10 februari, 2006 22:46  
Blogger I Jennys värld... said...

Tack mina små blogg-tjejer! Det är så mysigt att ni finns. Undrar hur ni mår, för jag har inte hunnit läsa något på sista tiden. Jag lovar, det blir mer inlägg framöver för ombytlig som jag är så tror jag bestämt att det blåser nya vindar i mitt lilla hjärnkontor och lite fler förändringar är på G på jobb-fronten. Lovar att redogöra snart!

Hanna - hur MMS:ar man bloggen? Låter ju superbra.

STOR kram till er alla!

Ps. Cecilia: Jag KRÄVER att du börjar blogga igen :-)

13 februari, 2006 18:52  
Anonymous cecilia said...

Men Jenny, du håller oss allt på sträckbänken. Jag har inte tålamod nog att vänta! Berätta! Jag är nog på G att börja blogga igen.

15 februari, 2006 10:51  

Skicka en kommentar

<< Home