2006-02-21

Mycket väsen för ingenting

Att jag aldrig lär mig. Det gick ju jättebra. Lyckades sova en orolig sömn men vaknade upp lugn som en filbunke och allt gick så väl. Pratade med "programledaren" och denne sa att i nuläget så är de piskade att använda sig av praktikanterna från den skola de har avtal med, även om de tycker att jag gör det hela mycket bättre. Lite roligt är att när jag är där så kliver praktikanterna åt sidan och låter mig göra jobbet. Vet inte vad de tycker om det egentligen, men jag kan faktiskt inte bry mig om alla, det är så det är. Måste lära mig att ibland är det OK att se om sitt eget hus och inte alla andras. Svårt men sant.

Hur som helst så är jag väldigt välkommen att vara där så mycket jag kan och fram emot sommaren när praktikanterna försvinner så kanske kanske jag kan få bli anställd för då är det ju lättare för dem att motivera att de behöver ta in extra hjälp. Ett bättre svar kunde jag inte ha fått!

Så nu kör jag på med växel-jobbet, det känns kanon. Ska bli skönt med lite fasta rutiner! Och så kommer jag att vara på praktiken en förmiddag i veckan i den mån det går med jobbet och så tar jag en dag i taget och ser vad som händer.

Låter i mina öron strålande.

5 Comments:

Blogger Anna-Karin said...

Låter bra. Som du säger, ibland måste man faktiskt bry sig mer om sig själv än andra för att det ska fungera. Saknar dina blogginlägg. Kom tillbaka Jenny!

21 februari, 2006 13:22  
Anonymous Jonna said...

Härligt att det löste sig så bra! :)

21 februari, 2006 14:17  
Blogger I Jennys värld... said...

anna-karin: Ja, det är ju det man måste. Men fy så ego jag känner mig! Skönt att vara saknad, jag är på väg tillbaka känner jag :-)

Jonna: Yes! Nu ska jag sluta analysera och bara vara. Försöka i alla fall :-)

21 februari, 2006 17:56  
Anonymous aha said...

Det låter ju strålande. Jobba på bara så ska du se att allt blir till det bästa.

23 februari, 2006 00:09  
Blogger Batbut said...

Tänk, allt ibland löser sig allt till det bästa bara man låter saker och ting ha sin gång *S*

23 februari, 2006 21:09  

Skicka en kommentar

<< Home