2006-01-17

Tveksamt

Ställer mig allt mer tveksam till att det är en ny bebis på gång. Visserligen molar det i magen och jag känner mig lättretad. Men, brösten ömmar inte och jag har normal matlust. Inte bara sugen på onyttigheter eller inget alls som förra gången när jag anade att något var på G. Däremot har jag mått lite illa vissa kvällar (dock inte alla) och det gjorde jag även förra gången.

Men måste det se lika ut alla graviditeter man går igenom?

Antar att det bara är att vänta till söndag-måndag, tiden får utvisa...

13 Comments:

Anonymous Anonym said...

Känns absolutt icke lika..!
tanten

17 januari, 2006 08:27  
Anonymous cecilia ö. said...

Alla graviditeter är olika. Oftast. Jag märkte ju inte att jag var gravid med Gusten förrän i v 10...
Än en gång lycka till!

17 januari, 2006 09:34  
Blogger Marmelad said...

Jätteolika mellan grav 1 och 2 för min del. Det blir ingen bebis här heller för den delen, mens igår *suckar och surar*. Men jag fortsätter hålla tummarna för dig i alla fall :-)

17 januari, 2006 09:51  
Blogger I Jennys värld... said...

cecilia: Okej...där ser man! Ja, då får vi se. Just nu känner jag inget!

marmelad: Olika hur då? Om du vill berätta alltså. Attans att det inte blev nåt... Det är inte helt enkelt det här med bebisar. Kram och lycka till!!

17 januari, 2006 13:50  
Anonymous Jonna said...

Jag hade noll symptom tills mensen uteblev, när jag väntade E... Fortsätter hålla tummarna superhårt för dig!

17 januari, 2006 16:58  
Anonymous Paula said...

Inga symtom förutom utebliven mens alla tre gångerna det blev barn. Och även den gången (före barn nr 1) som jag fick missfall.
Hur många dagar över tiden har det gått nu?

17 januari, 2006 18:42  
Blogger Batbut said...

Håller tummarna. Men säger som de övriga. Det känns otroligt olika från gång till gång. Första gången hade jag ingen aning förrän i vecka 12 (jag har ingen normal ägglosning så jag har ingen aning om när jag går över tiden). Gång nr 2 kände jag det direkt! I hela kroppen. trött, tung och kände mig allmänt mysko. Rapport efterlängtas och hoppas det blir en positiv! Men då MÅSTE starwars prylarna upp på vinden!

17 januari, 2006 22:09  
Blogger I Jennys värld... said...

jonna: Ja du, det verkar kunna se ut på alla de möjliga sätt! Vi får la se... :-)

18 januari, 2006 11:16  
Blogger I Jennys värld... said...

paula: Aha... Jag har inte gått över tiden alls än!

Batbut: Rapport avges på måndag! Och för min del kunde Star Wars-sakerna åkt upp på vinden för länge sen! :-)

18 januari, 2006 11:22  
Blogger Marmelad said...

Första graviditeten märkte jag ingenting alls, kände inte ett jota. Nu i somras så mådde jag illa redan innan jag skulle ha mens och hade vansinningt ont i brösten. Minns inte ens att brösten blev större när jag väntade dottern, och illa mådde jag inte alls med henne under hela graviditeten.

18 januari, 2006 11:35  
Anonymous Mifflan said...

Mina graviditeter var totalt olika!
Med E var jag illamående innan jag testade mig (och i 22 v till hihi...) Med T märkte jag ingenting. Mådde prima hela tiden.

19 januari, 2006 18:43  
Blogger hanna said...

Jenny, du har blivit taggad!

19 januari, 2006 21:43  
Blogger Astillbe (Busan) said...

Håller mina tummar för dig! Att vara orolig och nervös tror jag är helt naturligt. Jag känner så också, att bli förälder för första gången ÄR stort. Och det ska vara stort.

KRAM!

23 januari, 2006 07:48  

Skicka en kommentar

<< Home