2006-01-03

Samma lika

Alltså, jag vet inte vad jag ska skriva. Jag känner mig som om jag bara ältar och ältar samma saker! Gnäller och är negativ. Jag har liksom inga ord för känslorna jag har. Kan inte placera dem i ett fack. Känner mig lite som i ett vägskäl fast jag vet inte vart vägarna leder. Jag orkar liksom inte försöka skriva ner dem.

Men jag mår bra. Jobbet går bra och jag har med mina mått mätt många kunder och det är fantastiskt roligt och berikande. Jag gör något meningsfullt. Livet rullar på. Men jag har en enorm frihetslängtan. Vill ta med mig A och åka till ett land långt långt bort. Jag vill vara ifred. Jag vill vara vacker för honom. Vara bara mig. Utan krav. Jag vill leva och älska. Skjuta bort allvaret. För bara en liten stund skulle jag vilja bara vara mig. Den jag är. Den jag vill vara. Inte duktiga Jenny som lagar matlåda och sköter ekonomin. Inte ansvarsfulla Jenny. Jag vill vara busiga Jenny. Jag vill ha brunbränd hy och slitna kläder. Jag vill skratta och sova länge i varma svettiga lakan. Jag vill lära mig något nytt. Jag vill träffa människor som inspirerar mig. Och kanske skapa ett nytt litet liv på vägen.

Livet är så kort. Vem vet vad som händer i morgon? Vad väntar vi på?

Hoppsan. Fick visst lite ord på känslorna ändå. Jag behöver nog skriva. Även om jag inte har den minsta lust.

Cecilia, min mamma-idol, ska avsluta sin blogg. Ett tag funderade jag på detsamma. Men jag tror jag stannar kvar faktiskt.

6 Comments:

Blogger Batbut said...

Välkommen hem fröken! Och håll Dig Du här så vi vet var vi har Dig. Hoppas ni hade det gott!

03 januari, 2006 23:29  
Anonymous Ida said...

Stanna Jenny, stanna! :-)

03 januari, 2006 23:31  
Anonymous aha said...

Och tack för det, mitt hjärta stannade nästan! Hade varit hemskt att förlora två favoriter samma vecka! Visst är livet kort, men när man tänker efter så hinner man faktiskt fylla det med en hel del!
Kram

04 januari, 2006 02:12  
Anonymous Jonna said...

Du skrev så fint om längtan till något annat... Kram.

04 januari, 2006 09:23  
Blogger I Jennys värld... said...

batbut: vi hade det mycket gott :-)

ida: Okej då, eftersom du ber så snällt :-)

aha: som vanligt har du så rätt så rätt :-) Du har en skön förmåga att göra saker enklare, vet du det?

Jonna: Tack för det... Mycket längtan bor i kroppen... Men tur är väl det, annars skulle man väl bara streta på och aldrig komma någon vart!

04 januari, 2006 11:28  
Anonymous Cecilia Öhrn said...

Bra att du stannar i allafall, Jenny!

04 januari, 2006 14:35  

Skicka en kommentar

<< Home