2006-01-12

Ny bebis?

Ja, jag skriver ju inte så mycket om bebisar, familjedrömmar och graviditetslängtan numera. Det känns som om jag är tom på meningar rörande det. Och så är jag inte lika totalt DESPERAT som jag var innan jag blev gravid, snarare eftertänksam och lite rädd. Inte bara för ett nytt missfall, utan även för själva grejen. Att bli förälder. Jag vet inte om rädslan/tvekan beror just på missfallet, eller om det beror på att jag växt och utvecklats så otroligt mycket sedan det hände. Jag lever nu! Jag uppskattar livet mer. Jag är mig själv hela tiden. Jag tar för mig. Jag njuter! Det är helt fantastiskt och det känns som att nya dörrar öppnas hela tiden och jag har insett att det finns så otroligt jädra mycket som jag vill hinna med i mitt liv.

Men det bor en längtan i mig. Ofta så tänker jag på det där varma lilla knytet på mitt bröst, på doften av bebishår och bebishud. På att få ha en egen familj. På att få känna vårt barn växa i mig. Och eftersom jag är av den starka tron att ett barn inte är något hinder så skulle jag ju bli helt galet lycklig om det blev så!

Och saken är den, att jag känner mig gravid. Jag har molande mensverk. Trots att det är 1 vecka och 3 dagar tills jag ska ha mens. Så brukar jag aldrig ha annars. Och jag vet att det var så jag kände förra gången. Å andra sidan törs jag inte ta något på allvar, jag vet inte vad jag inbillar mig och vad som stämmer, min kropp (för att inte tala om min hjärna!) är en riktigt lurig liten en! Men jag känner liksom mig att det är så. Fast det har jag gjort en miljon gånger tidigare också, så min intuition är nog inte att lita på i detta fall.

Hur som helst, på söndag eller måndag vet jag. Och NI, mina kära läsare, är de första som kommer att få veta i så fall (näst efter A såklart!). Jag kommer nämligen inte att säga till någon innan de tre månaderna har gått nästa gång, men här i bloggen finns inga secrets...

Fortsättning följer.

18 Comments:

Anonymous Paula said...

Hoppas att dina graviditetskänslor stämmer!

12 januari, 2006 20:05  
Anonymous Jonna said...

Håller tummarna jättehårt!

12 januari, 2006 20:25  
Blogger Batbut said...

Då håller jag alla tummarna igen! Svårt att blogga bara, när man håller tummarna! Och Du, ge inte upp. Själv väntade jag i 8 år, så länge behöver Du inte vänta.

12 januari, 2006 21:05  
Anonymous Cecilia Öhrn said...

Hoppas, hoppas, hoppas! Man hinner mycket i sitt liv även om en liten bebis, med allt vad det innebär, tar mycket plats. Jag skulle verkligen bli lycklig å era vägnar om du är gravid igen.

12 januari, 2006 21:51  
Anonymous tanten said...

Mysigt...Alla tankar till dej !

12 januari, 2006 22:28  
Anonymous Ida said...

Ja lycka till, verkligen! Det kanske ordnar sig den här gången bara för att du kännt dig så avslappnad senaste tiden och liksom "går det så går det" typ. Ingen som vet :-)

12 januari, 2006 22:36  
Anonymous aha said...

Håller tummarna så hårt jag kan! Kram och hoppas hoppas hoppas...

13 januari, 2006 00:53  
Blogger Anna-Karin said...

Håller tummarna för dig. Skönt att höra att du mår bra och tar för dig av livet också. Du är min idol vad det gäller sånt.

13 januari, 2006 09:29  
Blogger neonglitter said...

Åh, hoppas!!

13 januari, 2006 11:29  
Blogger maruschka said...

Blir helt handikappad av hållna tummar...*s*
Jag ska på jobbintervju nästa vecka, så håll en åt mig då istället?
*kraaaaaaaam*

13 januari, 2006 14:49  
Blogger hanna said...

Håller tummarna Jenny. Så dom blir blå! Önskar verkligen att du får vara med om det jag är med om nu. Det är så sjuukt coolt!

13 januari, 2006 19:17  
Blogger I Jennys värld... said...

Tack flickor, ni är ju bara bäst! Vänta med spänning men hoppas inte för mycket :-)

14 januari, 2006 09:20  
Blogger B*i*g*g*i*s said...

Håller också en blå tumme. Är det inget den här gången, går det fler tåg. Kram från hon som blev mamma på äldre dar.

14 januari, 2006 16:18  
Anonymous Mifflan said...

Så spännande!

Träningsvideorapporter och graviditetsväntan...din blogg är nu riktigt nervpirrande :)

Kram

15 januari, 2006 01:39  
Blogger Marmelad said...

Håller tummarna! Väntar också på mens som inte ska komma, men jag törs inte alls lita på min kropp längre så jag försöker låta bli för att inte bli allt för besviken (igen).

15 januari, 2006 12:46  
Blogger hanna said...

Ahhh. Håll oss inte på sträckbänken längre nu!!! Vad händer Jenny????

16 januari, 2006 14:42  
Blogger I Jennys värld... said...

biggis: Så sant som det är sagt!

mifflan: Ja, det är verkligen riktiga nagelbitare jag levererar :-)

marmelad: Då håller jag tummarna stenhårt för dig!!

Hanna: Jag vet inte än, det är inte förrän nästa vecka!! :-)

16 januari, 2006 15:48  
Blogger hanna said...

Ahhh...okej. Jag håller ut :)

18 januari, 2006 10:18  

Skicka en kommentar

<< Home