2006-01-10

Krossade fördomar

Heaven, I'm in heaven... Nejdå, men fasiken vad jag har det bra!

Befinner mig på ett 3-veckors uppdrag på heltid på en reklambyrå här i Stockholm. Man har ju hört att på reklambyråer är folk stroppiga, extremt hippa och antingen klädda helt i svart eller i det trendigaste av det trendigaste. Så är ICKE fallet här. Detta är, so far (detta är andra arbetsdagen, så det kanske är lite tidigt att uttala sig egentligen), den absolut mysigaste arbetsplats jag varit på.

Jag gör en lista som vanligt:

1) Arbetstiderna – 07:30-16:30. Helt perfekt. Man hinner en massa på eftermiddagen om man vill och jag hinner även ta kunder på kvällarna.
2) VDn, som tog emot mig när jag kom igår, var noga med att påpeka att det är viktigt att medarbetarna känner sig uppskattade och har det mysigt omkring sig. I konferensrummet ska det alltid vara tända värmeljus till exempel. Även vid internmöten så ska jag erbjuda mysigt fika, dricka etc.
3) Varje morgon fixar serviceansvarig (för tillfället jag) en riktigt smaskig frukostbuffé som alla äter av tillsammas.
4) Stämningen är extremt avslappnad och lugn. Ingen stress här inte! Och ändå är detta en mkt välanlitad byrå vad jag har förstått.
5) Inga snobberi-fasoner. Tjejerna är urgulliga (okej, det finns en som är lite kylig, men hon tinar nog upp hoppas jag. Annars – skit i henne alla andra är ju toppen!) och killarna jättetrevliga.
6) Allt man gör, från det lilla till det stora, uppskattas.
7) Jag har hela tiden något att pyssla med, men det är lagom och inte alls panikartat och oorganiserat.
7) Folk tar undan sin egen disk.

Dessutom har jag bedrivit seriös kändis-spotting, men det återkommer jag med senare! :-)

7 Comments:

Anonymous Jonna said...

Vad härligt det låter! Jättekul att du får bra uppdrag på mysiga och intressanta ställen!

10 januari, 2006 15:29  
Anonymous cecilia (familjeliv du vet) said...

Najs det låter. Och det där med kändisspottingen ser jag fram emot!

10 januari, 2006 19:28  
Blogger Nylén said...

Hej!

Sökte på bloggar och hittade din, landade dock på har ni tagit fostervattensprov mm inlägget. Undrar var det "aktuella" frågor? Eller var det "bara" funderingar?
Titta gärna in på min nya fina bloggsida också....

KRAM på dig!

10 januari, 2006 20:44  
Anonymous aha said...

Det låer ju strålande! Hoppas du kan få vara kvar där längre. Men nu blev jag ju vansinnigt nyfiken. Vilka?

10 januari, 2006 23:25  
Blogger Anna-Karin said...

Skönt att du trivs och att du vet att du ska vara där i tre veckor. Hittar du något till mig där så kommer jag gärna... ;)

11 januari, 2006 07:25  
Blogger I Jennys värld... said...

Jonna: Ja, hittills har det verkligen varit kanon!

Cecilia: Håll till godo! Och det kommer mer! :-)

Nylén: Välkommen! Ja, då var det aktuella frågor, men just nu är det inte det. Läs mer i bloggen så får du se... Jag försökte komma in på din blogg, men det funkade inte. Jag provar igen senare!

aha: Ja, här skulle jag verkligen kunna stanna! Din nyfikenhet är stillad i nästa inlägg. More to come! :-)

anna-karin: Så skönt! Du är mer än välkommen! :-)

11 januari, 2006 12:18  
Blogger Marmelad said...

Låter som ett toppenställe! Alltid värmeljus i konferensrummet låter som en jättebra idé, tror vi ska anamma det på mitt jobb, vi har så in i h-e kallt just i det rummet dessutom så det vore kanske inte så dumt :-)

11 januari, 2006 14:20  

Skicka en kommentar

<< Home