2006-01-28

JAAA!

Det gick i lås! Jag, Jenny, i egen hög person har knipit en praktikplats. Vågar inte säga var, men som sagt så är det medierelaterat. En dröm som jag aldrig trodde jag skulle ro i land! Jag är omåttligt stolt över mig själv. Faktiskt. Screw jantelagen. Jag har faktiskt fixat detta alldeles själv. Nåja, med lite hjälp av slumpen, ödet och turen. Men ändå. Det är min egen lilla film som har pågått i några veckor. Sånt som bara händer andra.

Har vetat det i några dagar, men jag vågar liksom knappt sätta ord på det för då kanske det händer något som gör att det inte blir så i alla fall. Ni vet, skrockfull...

Börjar på onsdag. Det är en dag i veckan till att börja med. Är vansinnigt nervös. Har egentligen ingen aning om vad jag ska göra! Får försöka att bara vara mig själv, det verkar ju sannerligen som om det funkat hittills.

Och förresten, A kom in på sin utbildning! Han börjar på måndag! Han fick veta det igår så vi firade och var överlycklyckliga hela gårdagskvällen. Känns som om det äntligen vänt för oss!

Men mest stolt är jag över att jag lyckats med det jag bestämde mig för efter missfallet. Att vända det till något positivt. Att förändra mitt liv och min inställning. Göra det jag vill göra.

Tack tack tack för alla hejja-rop. Det betyder massor! Håll nu tummarna för att det fortsätter i denna anda...

9 Comments:

Anonymous Ida said...

Åh, vad roligt! Vad glad jag blev för din skull :-) Eller ER skull snarare.

28 januari, 2006 12:24  
Blogger Marmelad said...

Härligt :-). Stort grattis till både dig och A!

28 januari, 2006 12:51  
Blogger Anna-Karin said...

Hurra! Gud vad roligt! Berätta gärna mer om praktikplatsen, kanske kan du få ner lite arbetsuppgifter vad det lider, utan att avslöja var du är. Jag är såååå nyfiken. :)

28 januari, 2006 13:40  
Blogger I Jennys värld... said...

Tack!!!! Jag ska försöka att våga avslöja lite mer vad det lider :-)

28 januari, 2006 17:29  
Anonymous aha said...

Åh, vad glad jag blir! Du om någon verkar ha förmågan att vända det till något positivt, det har jag trott hela tiden. Lycka till nu, båda två!

29 januari, 2006 01:30  
Anonymous Jonna said...

Jag blev så glad när jag läste ditt inlägg! Grattis till både dig och A. Härligt när det vänder. :)

29 januari, 2006 11:10  
Blogger Amiable/Pia said...

hej...hamnade på din sida..!
Vad det låter härligt med din praktikplats!
Lycka till med resten..!! *ler*

29 januari, 2006 17:43  
Blogger Maria said...

Grattis!!!

Du är "utmanad", se min blogg...

30 januari, 2006 21:22  
Anonymous cecilia ö said...

Men Jenny jag är så nyfiken så jag håller på att dö....berätta!

31 januari, 2006 14:27  

Skicka en kommentar

<< Home