2005-12-13

Tanke om livet

En intressant tanke slog mig nyss. En ny vinkling på min resa genom livet.

Det är ju just vad livet är. En resa. Och väljer man att se det så blir det faktiskt spännande! Det är spännande att utvecklas som människa. Vart kommer mina vägar att bära? Det är spännande med alla uppförsbackar och och nedförsbackar. Faktiskt så är det det. Om man väljer att se det så.

Tankens kraft är enorm. Den styr hur vi mår och hur vi förhåller oss till livet som vi lever. Min största utmaning i livet just nu är att lära mig se det positiva. Det är en konst. En svår sådan, men likväl en konst som alla kan lära sig behärska tror jag.

3 Comments:

Anonymous aha said...

Jag tycker att du verkar vara en virtuos på det! Visst är det som du säger, en fantastisk resa. Man får bara se till att ha tid att stanna och se sig omkring på de olika ställena, och i värsta fall dra i nödbromsen då och då om det börjar rusa iväg för fort så man inte hinner med själv...

14 december, 2005 01:26  
Blogger Batbut said...

Attans vad Du varit produktiv *s*. Och helt rätt tänkt. Livet är en resa. Viktigt är att tänka på att det är resan i sig själv som är det viktiga. Inte målet! Inte alltid lätt att komma ihåg...

14 december, 2005 22:22  
Blogger I Jennys värld... said...

aha: precis... Nödbroms är bra att ha! :-)

batbut: Det är dagens sanning. Resan i sig är det viktiga - inte målet.

16 december, 2005 15:38  

Skicka en kommentar

<< Home