2005-12-23

Punktering

En vecka utan bloggande. Jag vet helt plötsligt inte vad jag ska skriva! Och tiden, var tar den vägen? Här följer en liten uppdatering av vad som pågår i Jennys Universum just nu. I punktform. Därav rubriken. Stor humor.

1) Jag får massa uppdrag och massa beröm. Det kanske inte är fel på mig trots allt?
2) I morgon är det julafton och mina ögon börjar redan nu tindra som på ett barn. Jag ÄLSKAR julafton. Årets mysigaste och mest romantiska dag. Jag ska vara finklädd och ljuv.
3) Just nu sitter jag på värsta flashiga kontoret som ser ut som en lägenhet i en inredningstidning. Det är så tyst så tyst och så tomt så tomt. Det har ringt ett samtal på hela morgonen. Och det var en felringning.
4) Att sluta äta godis gick käpprätt åt h-e. Jag känner mig mer än någonsin som en sockerstinn flodhäst. Jag borde hållit på min gamla regel - att aldrig förbjuda mig själv något för det ger bara tvärtom-effekt.
5) Jag är sexuellt frustrerad. Har i det närmaste glömt hur man gör. Hur f*n hinner folk med sånt?
6) Den där "kompisen" jag
skrev om måste jag nog gå vidare från. Fick höra att hon snackat skit om alla som var på vår glöggfest. Och de som var där är de jag älskar. Mina vänner och min familj. Där går min gräns. Fortsättning följer...
7) A är ledsen. Han blev inte antagen på sin utbildning. Jag försökte trösta genom att hyra mysiga filmer och föreslå nedkrypning mellan täcken i soffan. "Jag vill inte se nån film, jag vill döööööööööööööö" var hans respons. Mitt hjärta brister. Vill ju att han ska vara glad.
8) Undrar när vi får en bebis. Jag är rädd. Jag var så redo förut, nu är jag det inte alls. Och med tanke på ovanstående punkt 5 så lär det ju dröja i alla fall... Men jag längtar.
9) Det är häftigt att ha en fungerande, rolig och stimulerande vardag. Det är en ny värld. Äntligen!
10) På tisdag ska vi åka till Norge. Vill jag verkligen det? Eller gör jag det för någon annans skull? Sådana tankar är intressanta. Vad vill jag? Vad gör jag för att inte göra andra besvikna?
11) Det gror en historia i mitt huvud. Spännande.
12) Snart är det nytt år. Alltid lika inspirerande! Olika planer och listor tar form i mig. Jag tror detta blir mitt år.
13) Jag vill dansa! Kan detta vara något för mig?
14) A's mormor (som är som en mormor även för mig som inte haft någon på många många år) ligger på sjukhus. Hon är jättedålig. Har bland annat fått en hjärtinfarkt. Måtte hon klara sig. Jag har fått i uppdrag att inhandla en julklapp åt henne. Måste tänka ut något riktigt fint.
15) Trots att A var ledsen hade han gjort skinka och städat hemma när jag kom hem igår. Och rengjort spisfläkten!



8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vill önska dej en Riktigt God Jul..*kramis*
tanten i norr

23 december, 2005 14:55  
Blogger I Jennys värld... said...

Detsamma till dig tanten!! Stor kram!

23 december, 2005 16:16  
Blogger Batbut said...

En karl som rengör spisfläkten är en raritet! Håll fast i honom *S*
Punkterna var både roliga och en del lite ledsna, precis som livet själv. Ta ett steg i taget och njut av resan var det vi sa *S*
God helg på Dig!

23 december, 2005 21:15  
Blogger Lyckliga Grodan said...

tusen julkramar till dig tjejen...
och du har väl köpt leksaker till A.. inget trams som mjuka paket eller så..:-)

23 december, 2005 21:45  
Blogger neonglitter said...

God Jul & ett Gott Nytt År! Jag hoppas att 2006 blir ett riktigt bra år för dig!

23 december, 2005 23:01  
Blogger Anna-Karin said...

God jul Jenny! Skönt att se att du lever och att allt är okej. Det gör inget att du äter godis, sant det du säger om att inte förbjuda sig själv. Men jag fortsätter glatt ett tag till. KRAM

25 december, 2005 18:45  
Blogger Bionda said...

Osäker på hur jag ska svara på alla dina punkter, "kul!", "sorgligt" osv, men du skriver väldigt intressant!
Hoppas att din jul var helt underbar!
Kram!

27 december, 2005 22:06  
Blogger I Jennys värld... said...

batbut: Det ska jag göra! God helg på dig med, i efterskott!

Grodan & neonglitter: Detsamma till er!!

Anna-karin: No more förbjud! :-)

Bionda: Tack, nu blev jag glad! Hoppas din jul också var jättebra!

04 januari, 2006 11:58  

Skicka en kommentar

<< Home