2005-12-01

Julpyssel

Kollade Nyhetsmorgon på 4:an i morse. Två experter på julpyssel var där. En mamma och en dotter. De var för övrigt vansinnigt snygga båda två och jag trodde de var jämngamla.

Hur som helst.

De berättade att de alltid pysslar en massa inför jul, gör julkort, dekorationer, gåvor osv. De har alltid en pysselbricka tillgänglig så att de när andan faller på kan slå sig ner vid köksbordet och pyssla lite. Givetvis kommer dotterns alla väninnor gärna över och pysslar och pratar om livet. De dricker glögg eller vin och har så trevligt. Hela december. Som nån jäkla
helylle amerikansk såpa.

Ursäkta mig. Sånt där ger ångest till vanliga dödliga som mig som
1) Har för litet köksbord för att kunna pyssla vid det.
2) Inte hinner vakna förrän det är kväll och man måste sova igen och inte har fått något gjort.
3) Inte har några pengar. Det är DYRT med pysselmaterial och om man dessutom ska ha sjuttioelva olika pysselattiraljer på en fin bricka och dessutom bjuda hela grannskapet och alla väninnor på glögg och vin hela tiden jag då är det ju en FÖRLUST att pyssla.



Jag vill verkligen pyssla.

Efterlyses: Pyssel-inbjudan där pysselmaterial, färdig deg till megagoda lussebullar och vin ingår.

13 Comments:

Blogger Anna-Karin said...

Jag vill också pyssla, men jag håller med dig om allt ovan (bord, tid, pengar). I höstas sydde jag och en kompis väskor som vi kan ha flöjt och noter i och jag blev faktiskt förvånad hur roligt och lätt det gick när man kunde sitta och prata. Egentligen borde man starta en pyssel- och syjunta (där så klart vin och lussebullar ingår). Vi kan vara hos mig – när jag har tid... ;)

02 december, 2005 08:40  
Blogger I Jennys värld... said...

anna-karin: Jag kommer!! :-)

02 december, 2005 09:23  
Anonymous Jonna said...

Jag har varit på Panduro. Jag har en bricka med pyssel. Fast jag är snål(?!), den är min, bara min! Fast å andra sidan är det bara E & B som inte får röra... Kanske hade det varit kul att pyssla med kompis. :)

02 december, 2005 10:22  
Blogger Anna-Karin said...

Så himla typiskt. Här sitter tre roliga och trevliga tjejer och vill pyssla tillsammans och så bor vi så långt i från varandra att det nästan är o0möjligt. Trist!

02 december, 2005 15:57  
Blogger Humlan said...

Hej igen!
Kul att träffa dig i går!
Jag vill också pyssla, har fortfarande pärlor liggande framme, sedan sommarens pärl-pysslar-ryck. Har ännu inte hittat tiden. Tyvärr ingen plats för fler pysselbrickor och inte lär det bli gjort heller... Men visst vore det kul!?

02 december, 2005 18:26  
Blogger B*i*g*g*i*s said...

Tjenare tjejen! Superroligt att ses igår; hoppas du kom hem ordentligt från stora staden... :-) Sköt om dig, och lycka till med din business!

02 december, 2005 21:59  
Blogger Batbut said...

Hur glad är jag inte att Du tordes dyka upp! Strongt!
Och härmed inbjudes Du varmt till pyssel med 2 troll. En hel dag om Du så önskar. Röd och vit lera finnes, rött tyg en masse, julgodis att fixa osv. Mamma troll lägger sig på sängen och läser deckare, Jenny pysslar. Deal?

02 december, 2005 22:23  
Blogger Humlan said...

Nu var trollmamman snabb!

02 december, 2005 23:04  
Blogger Lyckliga Grodan said...

helt opysslig groda anmäler sig härmed som allmänt sällskap under pysslandet.. kan oxå tänka mig att ligga och sippa på ett sjysst nötigt portvin under tiden.. och en och annan mörk chokladbit oxå.. medans ni pysslar.. och så pratar vi..OK??

02 december, 2005 23:14  
Blogger Batbut said...

Taget Grodan! Du och jag pimplar och de andra pysslar

02 december, 2005 23:43  
Blogger I Jennys värld... said...

Jonna: Kan inte den pysselbrickan vara bara din och min? :-)

anna-karin: det är förj*kligt ju! Trodde du bodde i Stockholmen?

Humlan, Biggis, Batbut och Grodan: Det var ju hur kul som helst att ses! Jag säger härmed ja till alla förslag om pyssel, vin och mörk choklad :-)

03 december, 2005 11:35  
Anonymous Jonna said...

Till dig delar jag gärna med mig! :) Det hade varit så kul att ses och pyssla! Attans att vi bor så långt bort.

04 december, 2005 20:45  
Blogger Anna-Karin said...

Jag bor i Örebro. Alldeles ensammen här på Närkeslätten inte en enda bloggkompis.

05 december, 2005 10:12  

Skicka en kommentar

<< Home