2005-12-09

Freaking out

Ikväll är en skitkväll. Den här listan i all ära, men det är f*n inte lätt. Jag vet inte vad som hänt med mig. Jag har alltid mer eller mindre brottats med mig själv, men på sista tiden vet jag inte vad som tagit åt mig. Jag har NOLL självkänsla. Nada. Zero. Min egen kvasipsykologiska teori är att det är hösten kombinerat med missfallet och alla tankar som det utlöst. Och gamla saker som bubblar upp till ytan. Men än sen då? Som jag ju själv insett klart och tydligt så är det en del av livet. Jobbiga saker händer. Jag får bara inte låta mig brytas ner så lätt. Och jag måste börja älska mig själv. Sluta tänka negativa tankar om mig själv. Sluta tycka att jag är ful. Fel. Dålig.

Gör ett försök med "Dagens bästa" i alla fall.
1) Min nya
mobiltelefon. Så glad för den är jag! Har haft min gamla i över 3 år, så jag tyckte jag var värd en ny. Nu kan jag lyssna på mp3, radio och ta bilder. Kanske blir det en dagens bild också här på bloggen :-)
2) Trevlig dag på jobbet. Igen! Och god lunch fick jag i den fina matsalen där. Och smågodis i mängder!
3) A tröstade mig. Fast jag vet att det tär på honom att om och om igen behöva intyga att han älskar mig. Att han bestämt sig för mig. Att han vill leva med mig hela livet.

3 Comments:

Blogger B*i*g*g*i*s said...

Skitkvällar kan man alltid ha, med eller utan bra självkänsla. Ät en chokladboll. Eller är dom slut? Härda ut, det vänder. Och tills dess skyller vi på vintern, mörkret och andra... :-) Kram på dig! Hang in there!

09 december, 2005 23:54  
Blogger I Jennys värld... said...

Biggis: Så sant som det är sagt! Chokladboll = slut för år och dar sen. Julchoklad = kylen fylld. Lite mindre fylld efter denna kväll dock :-)

10 december, 2005 00:29  
Blogger Lyckliga Grodan said...

häng kvar tjejen.. du är värd allt det braiga i livet... och det finns massor med kanongrejer i livet som bara väntar på att få ramla över dig..
grodkramar..

10 december, 2005 14:05  

Skicka en kommentar

<< Home