2005-11-22

YES x 3

Yes #1: JAG FICK JOBBET!!!!!!! Jag är så GLAD! Det är inget märkvärdigt jobb egentligen, men för mig just nu passar det så bra. Jag ska vara ambulerande receptionist på ett bemanningsföretag med kunder i dels inom media och dels inom finans. Det sistnämnda har jag ju som bekant erfarenhet inom och det förstnämnda har jag pluggat samt praktiserat lite inom. Det finfina i kråksången är att jag talar om veckan innan hur mycket jag vill jobba veckan efter, vilket innebär att jag kan styra min tid själv väldigt mycket och det är ju perfekt att kombinera med mitt företag. På minus-sidan är dels lönen som är 35 kr mindre/timme än jag har nu. Men det känns inte viktigt just nu. Nu vill jag bara trivas och må bra och jag tror att detta kan bli toppen. Det andra minuset är att det inte är säkert att jag får jobba så mycket som jag vill och jag har ingen garantilön så det kan bli tjärvt. Men jag hoppas på att jag ska gå bra!

På fredag skriver vi kontrakt och jag är så nervös att något ska gå fel innan dess!

Jag ringde min personalchef men fick inte tag i honom så det ärendet får jag återkomma i.

För att fira åkte jag till
Stockholm Day Spa och köpte ett 10-klipps kort. Tanken är att jag ska träna NIA för en annan dröm jag har är att utblilda mig till instruktör och då behöver jag träna mycket mer själv först. Har ni inte provat NIA så gör det, det är fantastiskt kul!! Dessvärre kom jag försent och fick inte vara med på passet idag (= slösat bensin, tid, 75 kr i parkeringsavgift samt insåg jag - även biltullsavgift) men what the heck. Inget kan rubba min glädje idag!


Yes #2: Det var ingen cellförändring i polypen som doktorn hittade vid skrapningen! *andas ut*. Eller som A skrev i ett SMS till mig: "Du fattar inte hur in i helvete glad jag blir". Jodå, skrev jag tillbaka, jag förstår precis för jag är lika in i helvete glad själv! (Ibland behövs det tas till starka ord!)

Yes # 3: Ikväll får vi veta vem
Charlie väljer! Amerikanska "The bachelor" är dokusåpa i världsklass!

12 Comments:

Anonymous tanten said...

Tjhoo...*klappar händerna och stampar med fötterna*
Mycket choklad.....

22 november, 2005 18:46  
Blogger Batbut said...

Grattis! Jättegrattis och lycka till vännen

22 november, 2005 19:21  
Blogger Lyckliga Grodan said...

grattis grattis och grattis..
så skönt.. på alla fronter..
yippie.. för dig..

22 november, 2005 19:23  
Anonymous Jonna said...

Stort grattis och hurra för dig! Vad glad jag blir för din skull! Härligt! :)
(Verkar som vi får vänta med att se vem Charlie väljer... De gör visst allt för att hålla oss på sträckbänken i en evighet!)

22 november, 2005 21:09  
Blogger samarina said...

Åh, vad kul! Grattis!!!

22 november, 2005 21:32  
Blogger I Jennys värld... said...

Tack tack tack! :-) Nu återstår bara snacket med nuvarande personalchef, hoppas få tag på honom i morgon.

Jonna: Vi skrek i soffan när vi insåg att vi måste vänta till i morgon! Det är ju för jäkligt! Vem hejjar du på? Jag tror jag hejjar på Krisily, jag tycker hon har växt. Snacka om att jag tar detta på allvar :-)

22 november, 2005 22:32  
Blogger petra said...

Biltullsavgift är det väl inte förräns i januari väl?

22 november, 2005 22:36  
Anonymous aha said...

trefaldigt grattis!

22 november, 2005 22:56  
Blogger I Jennys värld... said...

Petra: Är det så? Det var ju bra!

Aha: Tackar och bockar :-)

22 november, 2005 23:41  
Blogger Marmelad said...

Grattis till jobbet! Och till icke-cellföränderingen också förstås. Bachelor vet jag inte riktigt om jag ska gratulera till ;-)

NIA verkar ju superskönt, kollade in länken lite. Jag blev sugen på att testa!

23 november, 2005 08:11  
Blogger Anna-Karin said...

Grattis!! Hurra hurra! Statistiken över antalet intervjuer du varit på och fått jobbet ligger alltså fortfarande i topp.

Ps. medieföretag, du kanske kan få in mig på ett hörn?

23 november, 2005 09:35  
Blogger I Jennys värld... said...

Marmelad: Tack x2! Bachelor är nog inget att gratulera till som sagt :-)

Testa NIA!!

Anna-Karin: Tjohoo! Tack! :-) Söker du också jobb?

23 november, 2005 11:53  

Skicka en kommentar

<< Home