2005-11-21

Två kval

Jag lider två svåra kval. Det ena är av den patetiska typiskt-tjej-typen. Det andra är på blodigt allvar.

1) Ska jag åka och köpa choklad eller inte? Jag borde inte. Borde istället göra en god kopp te och några fullkornsskorpor.

2) På tisdag ska jag tillbaka till kontoret. Jag har ångest. Ingen sån där ångest som man kan kläcka ur sig, typ "jag har sån ångest, vet inte vad jag ska ha på mig". Utan riktig. Jag får hjärtklappning. Magknip. JAG VILL INTE DIT. Jag har ju sagt upp mig. Min fantastiska personalchef förstår mig helt och lovade att jag får sluta så snart de hittat en ny (har egentligen 3 mån uppsägningstid). Jag vet att det är en tjej som varit där på två intervjuer. Men jag vill inte dit mer alls. Jag klarar knappt tanken på det. Funderar på att säga som det är till honom. Antingen får jag sluta NU eller så sjukskriver jag mig tills jag får sluta. Det är väl ändå inte meningen att man ska må så här över ett jobb? Jag vill verkligen komma igång och jobba, det börjar spritta i kroppen igen men jag klarar inte att gå tillbaka dit. Det får vara stopp på det nu.

Vad hade ni gjort?

13 Comments:

Blogger Maria said...

Följt magkänslan kanske, dvs köpt choklad och skippat må-dåligt jobbet.

21 november, 2005 23:13  
Anonymous Jonna said...

Jag håller med föregående talare! Choklad är gott och gör oftast gott. Det där om jobbet... Jag tycker aldrig att man ska må dåligt av att gå till jobbet. (Ett alternativ kan vara att gå dit och testa och känns det lika hemskt när man väl varit där, så sjukskriv dig.) Jag håller på dig!

21 november, 2005 23:21  
Anonymous lilla ego said...

Om jag vore du: de inte går med på att släppa dig nu, så sjukskriv dig. Jag har varit i din situation, och jag gick dit och försökte jobba först, men det slutade bara med att jag kände det som att jag höll på att kräkas hela dagen, eller satt på toaletten och grät. Jag fick ingenting gjort. Det vinner varken du eller dem på. Lyssna på magkänslan. Den har oftast rätt.

21 november, 2005 23:29  
Blogger Marmelad said...

Mår man dåligt av att gå till jobbet bör man bli sjukskriven tycker jag! Sådär kan du inte ha det. Säger som de andra: lyssna på magkänslan!

22 november, 2005 08:34  
Blogger samarina said...

Om du känner att du inte orkar jobba nu, så tycker jag absolut att du ska sjukskriva dig! Du måste få tid att bearbeta det som hänt. Du ska göra precis det du känner för. Så tycker jag.

22 november, 2005 08:38  
Blogger cecilia öhrn said...

Om jag känt som du känner, riktigt ångest och hjärtklappning, då skulle jag bett att få bli sjukskriven tills de hittade någon ny. Mår du så där skall du absolut inte vara "duktig" och gå dit. Stanna hemma med gott samvete.

22 november, 2005 08:56  
Blogger maruschka said...

Jag skulle inte heller ha gått dit, är det en bra eller förstående chef så släpper han dig nu...
Lycka till tjejen, det löser sig säkert!
*kram*

22 november, 2005 09:22  
Blogger maruschka said...

Tjejen, jag grät nyss fullständigt spontant för din skull, jag har missat allt som har hänt dig då jag har bytt avdelning och jobbat livet ur mig och inte hunnit uppdatera mig på bloggen...jag blev sååååå ledsen å dina vägnar när jag gick bakåt i din blogg...skickar en lång varm kram om än lite sent och hoppas vi ses någon gång framöver?...*kram*

22 november, 2005 09:41  
Blogger Anna-Karin said...

Håller med alla tidigare. Du får ändå inget gjort om du mår dåligt och mår du dåligt så är du ju på ett sätt "sjuk". Sjuk är inte bara fysiska sjukdomar utan även psykiskt och är det jobbet som är orsaken så är det väl en god anledning till att stanna hemma. Och köp choklad :)

22 november, 2005 09:41  
Anonymous aha said...

Håller med övriga! Köp choklad och stanna hemma!

22 november, 2005 11:31  
Blogger I Jennys värld... said...

Allihopa: Ni är fullständigt underbara!!! Jag ska samla mod till mig och ringa min personalchef och höra med honom. Tack och lov är han helt underbar, så han kanske förstår.

Då återstår bara faktumet att jag måste hitta ett nytt deltidsjobb! Har inte fått svar än från jobbet där jag var på intervju men ska få det denna vecka. Tror dock inte att jag får det, men jag hoppas! Det vore skönt att ha lite flyt på den fronten.

Och Maruschka - tack för kramen!! Jag tror nog att vi ses :-)

22 november, 2005 12:12  
Anonymous tanten said...

Köp choklad ! Och ordentlig choklad. Hög %.Nyttig.Vi behöver det.Naturprodukt, om det känns lite bättre ,).
SEN, ringer du chefbossen, och säger som det är ..Du är inte stark nog att komma.
Sjukskiv, jadå..!
Det är ingen som tackar dej...
Ta hand om dej själv!
*Kramis* tanten.
NU ,ska jag läsa vad alla övriga tycker...

22 november, 2005 14:02  
Blogger I Jennys värld... said...

Tanten: Det är så det får bli! Kram!

22 november, 2005 18:25  

Skicka en kommentar

<< Home