2005-11-28

Me love julen

Jag älskar julen. Maten, ljusen, gemenskapen, dofterna, atmosfären, glöggen, klapparna...

Därav kunde jag inte lämna huset och åka till mamma och pappa i fredags utan att först göra adventsfint! Jag skulle hellre ha kapat av min ena arm än att ha fått komma hem till ett icke adventsfint hem på söndagen. Därför var det städning i 180 och upp med stjärnor och stakar och förflyttning av befintliga blommor och i med julstjärnor i krukorna.

Nu doftar det ljuvligt i huset av gårdagens glögg...

4 Comments:

Blogger Maria said...

Först hos cppappan och sedan du! Suck, julstressen lägger sig som ett band runt bröstet. Jag vill också ha julfint!!!

28 november, 2005 20:52  
Blogger I Jennys värld... said...

Maria: Försök att inte stressa, julen ska ju vara mysig... Men det är lätt att dras med i hetsen. Blir det för stressigt får du komma till mig på massage :-)

28 november, 2005 21:27  
Blogger cecilia öhrn said...

Vad fint Jenny, vackert rum. skulle platsa i vilket glossigt magasin som helst!

28 november, 2005 22:28  
Blogger I Jennys värld... said...

Ceclilia: Oj tack! Suger åt mig eftersom jag är omåttligt stolt över vårt lilla hus :-)

28 november, 2005 22:42  

Skicka en kommentar

<< Home