2005-11-14

Lördag & söndag - trädgårdsarbete!

Jisses vad vi har slitit! Jag fick oväntad och positiv energi av de positiva beskeden hos doktorn och bestämde mig för att hugga i ute i trädgården. Det var så mycket löv överallt så ni anar inte. Misstänker att de förra ägarna struntade i att kratta förra hösten eftersom vi skulle flytta in i januari så nu var det förutom säsongens löv även gamla kletiga nästan förmultnade löv i tjocka lager.

Vi började med att köra iväg en massa gammalt renoverings-junk till återvinningen (där det rådde kaos! Det var visst inte bara vi som insett att detta förmodligen är bland de sista helgerna innan frost och snö knackar på). Sedan krattade vi för kung och fosterland. Vi fortsatte på söndagen och fyllde ca 15 säckar med löv. Eller rättare sagt, A fyllde och jag höll säck. Jag måste erkänna att jag blev lite grinig mot slutet, det var lite för mycket löv för min smak. Helt slut var jag efteråt men det var SÅ skönt att ha fått vara ute i friska luften och röra på mig. Det var inte igår så att säga...

Att säga att jag däckade i soffan är ingen överdrift. Sov gott i ett par timmar innan favoritprogrammet Floor Filler började. Och så sista avsnittet av Medicinmannen . Äntligen! Vi har haft någon slags tvångstanke att följa den sabla serien trots att vi varje gång spenderade hela timmen med att irritera oss. Måste dock säga att den tog sig mot slutet.