2005-11-29

I arla morgonstund...

...närmare bestämt kl 06:15 ringde min väckarklocka i morse. Okristligt tidigt för en som sovit som en gris hela förmiddagarna i fem veckor. Jag var i det läget beredd att leva ett liv på nudlar och nudlar enbart, bara jag fick ligga kvar i sängen. Tog mig dock tillslut ur den välsingnade bingen (som även innehöll en farligt gosig man) och gjorde mig i ordning för ett ev. uppdrag. Såg riktigt snofsig ut, om jag får säga det själv.

Pga av snökaoset tyckte jag det var lika bra att ge mig av till stan så fort som möjligt och inte sitta och vänta på att de skulle ringa om ett uppdrag dök upp, eftersom det säkerligen skulle vara förseningar på pendeln. Och man vill ju inte komma infarande i sista sekund med håret på ända, mascara längs kinderna och vintersvettig rygg det första man gör.

Så kvart i åtta pulsade jag mig genom snön de 12 minutrarna ner till stationen. Naturligtvis var det inga förseningar bara för det och jag var i City kvart över åtta. Telefonen var oroväckande tyst.

Jag beslutade mig för ett besök på Kofi på Drottninggatan. Chai-té och god smörgås samt
en bok att läsa. På telefon-fronten intet nytt. Däremot sa den vänlige gubben på caféet att jag såg yngre ut än 26. Vet inte om jag ska ta det som en komplimang eller inte. Vid vilken ålder anses det som en komplimang att se yngre ut än sin ålder?

Hur som helst. Efter en timmes läsandes bok och sipprandes té hade jag väldigt svårt att hålla ögonen öppna. En liiiiten liiiiten ångestkänsla började göra sig gällande. Vad har jag gett mig in på? Tänk om jag får ett uppdrag i månaden? För mitt inre såg jag nudelfyllda tallrikar passera revy.

Den snälla café-gubben måste anat sig till mitt bekymrade inre och beslutade sig för att leverera ännu en smörig replik. "Sitt du kvar så länge du vill, och vinka gärna till killarna utanför". Tanken att åka hem kändes då väldigt lockande, men klockan var ännu bara strax efter nio och min stand-by-tid är fram till 10:30 så jag tvingade fram ett leende och satt kvar 45 minuter till. Sedan hängde jag utanför Åhléns i väntan på att de skulle öppna så att jag kunde avlägga toalettbesök. Sedan inhandlade jag ett par termosulor och sen åkte jag hem. Inget uppdrag idag. Hjälp.

Dock inser jag att det kanske inte är så konsigt, eftersom jag talade om igår att jag kunde börja idag så jag fanns väl inte riktigt med i beräkningarna. Hoppas på i alla fall något uppdrag denna vecka. Annars kommer jag få väldigt svårt att hålla nerverna i schack.

Mötte upp A och vi åkte och köpte en luftvärmepump. I alla fall något vettigt utfört. Dessutom hade vi vansinnigt roligt!

Ikväll ska jag på NIA på
Stockholm Day Spa. Innan dess ska tvätten väck. I nuläget får man plöja sig fram i badrummet.

Ps. Tack för hejja-ropen! Orkar ni hejja ett tag till? :-)

8 Comments:

Blogger Anna-Karin said...

Det kommer att gå super! Och avundsvärt att du orkar gå upp och göra i ordning dig trots att du inte vet säkert om du måste åka in.

29 november, 2005 15:43  
Blogger I Jennys värld... said...

anna-karin: Vi får verkligen hoppas det! Jag kände att bättre gå upp och göra i ordning i tid än att stressa som en toka. Vi får se hur länge den fina filosofin håller i sig :-)

29 november, 2005 18:24  
Blogger cecilia öhrn said...

hejja hejja hejja!

29 november, 2005 21:46  
Anonymous aha said...

Oh ja, hur länge du vill! :-) OCh förresten var det väl bra att det gick som det gick idag - nu kan det bara bli bättre! Det brukar bli en sådan där ketchupeffekt! Heja!

30 november, 2005 01:20  
Blogger hanna said...

Hahaha, du är ju superwoman. Jag hade nog suttit hemma och lökat och sen fått stressa som ett djur om det ringt någon.

Klart det dyker upp uppdrag! Håll ut bara! Kram!

30 november, 2005 10:41  
Anonymous Jonna said...

Jag har missat vad det är du ska göra. VAD är det du ska göra?
Och du, HEJJA, HEJJA, HEJJA!!!

30 november, 2005 11:07  
Anonymous tanten said...

*vink vink vink* klappar händerna så gott det går i mina vantar...,)

30 november, 2005 19:24  
Blogger I Jennys värld... said...

Hanna: Superwoman, I wish!!
Jonna: Ambulerande receptionist på ett bemanningsföretag. Glamoröst värre... :-)
Tanten: *vinkar tillbaka* (i extremt snygga vantar!)

01 december, 2005 11:28  

Skicka en kommentar

<< Home