2005-11-07

Hur mycket hinner man under en livstid?

Alltså, det är så vansinnigt mycket jag vill göra och bli. Hur i hela friden ska man kunna välja bland alla spännande sysselsättningar som finns? Måste man välja? Kan man inte få göra allt? På min önskelista står (utan inbördes ordning):

1) Sångerska
2) Drejare (eller vad det nu heter när man gör fina vaser och sånt i keramik)
3) Massör (där är jag på god väg!)
4) Skådespelerska
5) Ha ett eget café
6) Jobba med ungdomar, stödja och inspirera unga tjejer
8) Dansare
9) Författare
10) Journalist
11) Sjuksköterska eller läkare (dessvärre skulle jag aldrig klara det, men jag beundrar dem SÅ mycket)
12) Mamma (där kom det igen)

Ja, så finns det säkert 1000 andra saker till som jag inte kommer på just nu.

7 Comments:

Blogger petra said...

Nummer 2: keramiker heter det :-)

08 november, 2005 00:38  
Anonymous aha said...

Börja med ett så ska du se att det finns tid till de andra också. Läkare KAN vara lite svårt att hinna om du inte börjar nu förstås. :-)

08 november, 2005 10:54  
Blogger Maria said...

Man kan kombinera också. T.ex öppna café där man säljer lite hemmagjord keramik och tar emot struliga tonårstjejer på prao.
Keramiker och massör i kombination tror jag blir för tungt, eftersom jag har vänner som är det ena ELLLER det andra och båda sorterna klagar på värk i kroppen efter några år i yrket.

08 november, 2005 11:32  
Blogger Batbut said...

Tänk så skönt att ha massor med idéer, ett helt axplock att välja bland! Lycka till

08 november, 2005 18:38  
Anonymous Jonna said...

Tänk vad jag känner igen mig... Det finns så mycket kul att välja mellan. Och ack vad det är svårt att just välja.
Lycka till!

08 november, 2005 23:41  
Anonymous Mifflan said...

Hahaha!
Jag känner igen mig alltför väl. Det lustiga är att din lista väldigt väl stämmer överrens med min.
Vill bara lägga till:
Alternativ leksaksaffär i kombination med rytmiklokal!

09 november, 2005 11:14  
Blogger cecilia öhrn said...

Med så många otroligt roliga och kreativa drömmar som du har så lär det ju bli både tre och sju punkter som du säkert kommer kunna pricka av på din livstidslista! Go for it!

09 november, 2005 11:46  

Skicka en kommentar

<< Home