2005-11-14

Fredag förmiddag

Doktor Barbara var som vanligt fantastisk och jag fick, efter vårt samtal på torsdagen, en tid på fredagen för att prata och göra efterkontroll. Så klockan 09:00 på fredag morgon var jag på plats på Huddinge Sjukhus och tog blodprov. Sedan tillbaka igen klockan 11:30 för att träffa Barbara. Hon gjorde en efterkontroll och min livmoder såg jättefin ut och allt har läkt som det ska. Det är en liten "spricka" i livmodern, men så blir det efter en skrapning och den kommer att gå igen. Otroligt lättande att det såg bra ut! Mina blodvärden var helt OK, inte jättehöga men heller inte jättelåga utan allt är på rätt väg. Jippi!

Jag förklarade hur jag känner och fick ett visitkort till en kurator som jag ska ringa till. Barbara trodde att anledningen till att jag är trött och anfådd är psykisk eftersom värdena var OK. Det kändes skönt att få lätta mitt hjärta ioch berätta om oro och mardrömmar och hon sa att jag inte ska känna mig svag på något sätt, för alla hanterar ett missfall på olika sätt. För vissa är det svårt och för andra lätt. Så jag gick därifrån lite lättare om hjärtat, med hennes ord att jag ska ta den tid jag behöver i öronen. Hon sjukskrev mig två veckor till och jag hoppas få träffa kuratorn så snabbt som möjligt. Jag vill må bra!!

Bara att få höra att allt såg bra ut och att mina värden var OK gjorde mig sju gånger piggare och jag kände mig riktigt uppåt!

4 Comments:

Anonymous aha said...

Heja Jenny! Jag håller på dig. vad skönt att allt är ok.

15 november, 2005 00:50  
Blogger I Jennys värld... said...

Tack aha! :-)

15 november, 2005 18:23  
Blogger Marmelad said...

De är helt underbara på Huddinge Gyn! Om jag möjligen skulle bli gravid och gå hela graviditeten ut tänker jag inte åka till nån annan förlossning än där, även om det är flera mil längre än till närmaste sjukhus :-))).

16 november, 2005 08:50  
Blogger I Jennys värld... said...

Marmelad: Jag håller verkligen med dig! Helt fantastiska är de!

16 november, 2005 18:28  

Skicka en kommentar

<< Home