2005-11-14

Fredag eftermiddag - shopping!

A och jag begav oss till Sickla Köpstad för att titta på jeans åt honom (och enligt mig även köpa lite paltor åt mig). Vi började med att ta en fika och hamnade såklart bredvid världens gulligaste gurglande lilla 6-månaders tjej! De förföljer oss! :-)

Det visade sig inte finnas så många bra affärer med jeans till killar men jag hamnade i värsta shopping-flowet och köpte ett par dundersnygga jeans på Vila och vad ännu bättre var - jag kom i storleken jag hade pre-graviditet = jag svävade som på små moln resten av dagen! Mörkt blå, nästan svarta är de och smala nertill så att de får plats i stövlarna. Snygga stora låga fickor i bak. Perfekt!

Släpade runt A i diverse affärer innan vi åkte vidare till Farsta Centrum istället för att leta efter jeans till A där istället. Han hittade ett par jättesnygga så då var han också glad och nöjd. Jag hade dock lite "shopping-kli" kvar i fingrarna och kilade in på Vero Moda där jag köpte ett snyggt lite längre mörkgrönt linne samt fick en ballongkjol, ett likadant linne som det gröna fast svart samt en snygg svart stickad bolero av A. Jag var i sjunde himlen, tänk vad lite shopping kan göra för en tjej i nöd! Dessutom kändes kläderna som en stil jag längtat efter så nu ska här rensas i garderoben och fyllas på med mer kläder som känns rätt. Någon mer än jag som har en tendens att hamstra gamla kläder som aldrig används utan bara ligger huller om buller i garderoben och tar plats?

2 Comments:

Anonymous aha said...

OM jag gör, men efter varje graviditet rensar jag som sjutton, det är som om jag inte kan tåla de kläder jag haft innan, utan vill just skaffa en ny stil varje gång. Just nu är det lite trist dock, eftersom jag fortfarande inte kommit i form och därför inte vill köpa så mycket kläder i (vad jag hoppas) fel storlek. Så nu har jag INGA kläder istället.

15 november, 2005 00:53  
Blogger I Jennys värld... said...

Känner igen det där med stilbytet. Tror varje gång att NU har jag hittat min stil! :-) Det är jobbigt när man inte känner sig i form, för som du säger - då är det ju ingen idé att köpa nåt. Good luck!

15 november, 2005 18:23  

Skicka en kommentar

<< Home