2005-11-15

Ett råd till...

...behöver jag från mina blogg-vänner.

Hur ska jag göra i morgon kväll. Jag har två alternativ:

1) Ha samtal med svägerskan som bestämt. Ni vet, hon som hjälper mig i min väg mot mental hälsa. Det som talar för det är att det nog är bra för mig att träffa henne. Å andra sidan känner jag inte riktigt för det och jag ska ju boka en tid med kuratorn jag fick telefonnumret till av doktorn.

2) Träffa kompis Emma och ha TV-kväll med henne samt agera stöd. Det som talar för detta är dels att det är både FloorFiller, Idol och TopModel på TV (som bäddat för tjej-kväll!) samt att Emma mår väldigt dåligt över diverse saker och jag märker att hon tyr sig mycket till mig och verkar behöva just mitt stöd. Jag vill gärna finnas där för henne. Det som talar mot är...ja...att jag redan bestämt med svägerska (som dock är införstådd med att jag ev kommer avboka).

Sådana här beslut orsakar extrem vånda hos mig! Är rädd att jag försöker smita från mitt eget bearbetande. Men som sagt, jag ska ju ringa till kuratorn i morgon och boka tid. Det vill jag verkligen. Och jag är så vansinnigt sugen på att mysa framför TVn i morgon. Och jag vill hjälpa Emma. Även om jag har svårt att se att jag kan hjälpa så mycket mer nu. Hon behöver proffessionell hjälp. Men det är en annan historia. Och så det gamla vanliga - jag är rädd att svägerska blir ledsen och känner sig oviktig om jag avbokar.

2 Comments:

Blogger Batbut said...

Gå på magkänslan! Gör det Du vill göra. Svägerskan förstår, för om jag läser mellan raderna är det kompisen Du har störst behov av just nu. Och ibland behöver man få känna sig stark, vilket Du verkar göra tillsammans med kompisen. Mao alternativ 2 tycker jag!

15 november, 2005 19:26  
Blogger I Jennys värld... said...

Thanks Bat! Precis vad jag bestämt mig för och meddelat svägerska. Men nu får jag inte tag på kompis! Jisses vad livet är komplicerat!
:-/

15 november, 2005 20:59  

Skicka en kommentar

<< Home