2005-11-03

Dags för något lättsamt

(vågar Aha så vågar jag)

Nu ska ni få höra. Mitt i alla känslor av rädsla och sorg så har en ny liten känsla smugit sig på. Nämligen... Sexlusten! Jag tänker på sex ofta! Hur knäppt är inte det?!?

Man måste vänta två veckor efter skrapningen med att ha sex, vilket jag har full förståelse för. Och jag känner inte för det nu heller, när jag fortfarande blöder och är allmänt eländig och ofräsch. Men jag längtar!!

Till saken hör att vi inte hade sex under tiden jag var gravid heller! A tyckte det kändes märkligt, vilket jag har förstått är ganska vanligt hos killar. Eller som han själv uttryckte det häromdagen, när vi diskuterade frågan över varma scones vid frukostbordet - "JAG hade inte velat ha pappas snopp här" (pekandes på sidan av huvudet). Då var det inte lätt att hålla sig för skratt vill jag lova :-) Sen försäkrade han mig om att han skulle tänkta bort det till nästa gång. Alltid något.

Tillbringar kvällar och nätter med att trycka mig mot A likt en brunstig tik.

5 Comments:

Anonymous aha said...

Du är på bättringsvägen hör jag!
:-)

04 november, 2005 01:31  
Blogger Marmelad said...

Min man var likadan under mina gravida veckor. Det var lite eh... frustrerande *S*

04 november, 2005 11:08  
Blogger cecilia öhrn said...

Det blir nog en bebbe för eller senare!

04 november, 2005 18:35  
Blogger Maria said...

Hmm, vem är jag att vara sexrådgivare, men det finns ju *harklar sig besvärat* variationer på temat...

07 november, 2005 11:45  
Blogger I Jennys värld... said...

Aha: Ja, jag väljer nog att se det som ett friskhets-tecken :-)

Marmelad: frustrerande var ordet!

Cecilia: Ja, just nu talar alla tecken för det :-) *tänker positiva tankar*

Maria: Hihi, har du lust att ge några förslag? ;-)

07 november, 2005 15:38  

Skicka en kommentar

<< Home