2005-10-03

Jaha ja,

vad ska man skriva idag? Jag känner mig som hjärnan är full av tuggummi och jag har svårt att tro att något vettigt kan komma ur den just nu.

Men, jag kan ju redogöra lite från helgen som var om nu någon är intresserad av det :-)

Fredagen var toppen, jag hade min 18-åriga brorsdotter (eg. är det min brors frus dotter sedan tidigare, men hon har varit med i bilden i över 10 år nu så jag räknar henne såklart som "riktig" brorsdotter) här på massage på eftermiddagen och det var så mysigt! Jag fick dock en liten sentimental attack när jag tänkte på allt hon har framför sig, på alla val och alla möjligheter som kommer att komma i hennes väg... När hon tror sig ha träffat DEN killen, när hon flyttar ihop med honom, när hon börjar på sitt första riktiga jobb... Vi drack té och åt ostmackor efter massagen och tiden bara flög iväg. Det är så härligt att få höra om hennes drömmar och planer, om kärleken och om utbildningar!
(En parantes - jag fick även en smärre ångest-attack över hennes fasta, bruna, släta 18-års kropp. Jag är på väg mot kärringkropp nu!!)

Sedan satte jag mig i bilen och ilade in till stan där jag träffade två gamla jobbarkompisar. Vi hade så trevligt! Vi skippade Roppongi och åt på Helenes Krog istället och MUMS vad gott det var! Och vad MYCKET mat man fick! (Jag beslutade mig för att jag visst hade råd att äta ute) Vi pratade och pratade och pratade och såklart blev det mycket barn-prat :-)

På lördagen vaknade jag och var så vansinnigt trött! Jag masade mig upp och fixade lite sen åkte jag till bästis-Anna i Åkersberga. Vi åt en smaskig frukost med färsk ciabatta, grapefrukt (som för övrigt är en ny craving hos mig!), té, yoghurt och smarrigt pålägg. Sen åkte vi till kyrkan och tittade när bästis-Emmas syster gifte sig och det var så vackert! Vi tjöt som två grisar när en sångerska sjöng Eva Dahlgrens "Guldlock" och brudgummens tårar började rinna. De var så fina!

Sedan åkte vi hem och latade oss och sussade en stund på varsin soffa, sen bar det av till det lokala haket där vi åt onyttig mat och sen handlade vi glass och godis, hyrde en film och så tillbaka till soffan. Där somnade vi när filmen hållit på en kvart och sov till halv två på natten. Sen vaknade vi och tittade på en intressant dokumentär om A-lagare som fick chansen att vara med i ett fotbollslag. Halv tre var det raka vägen till sängen och sen upp klockan åtta. Vi satte i oss ännu en smaskig frukost och sen stack vi och hämtade våra fyllisar till pojkvänner som varit på 36-timmars kryssning med A's jobb. Ojojoj, vilken male-bonding det hade varit! Har nog aldrig sett så många män kramas så mycket när de skulle skiljas åt :-)

A spenderade dagen på soffan, jag fick ett ryck och bakade hallon-grottor och några andra smaskiga kakor med havre och mörk choklad. Och så var jag på promenad med kompis G. Skönt att ha kommit igång lite igen, även om det verkligen inte är i samma fart som förr - jag blir anfådd för ingenting!

Idag har jag träffat min nya bokförare som verkade jättebra. Känns skönt att lämna över det till någon kunnig. En sten lättade! Sen hade jag en massage och sen gav jag mig ut på en cykeltur i det härliga vädret. Jättehärligt! Och så har jag nyss ätit kycklinggryta som jag svängde ihop, tyvärr blev den inte så god som jag tänkt mig (som vanligt) men what the hell. Nu ska jag lägga mig på soffan och äta av mina hembakade kakor och kolla in "Floorfiller". Sen ska jag lägga mig tidigt och läsa! Det blir alldeles för lite läsande nuförtiden. Måste ändras på!

I morgon är det kontoret som gäller igen. Gör mitt bästa för att inte ha ångest men det är fasiken inte lätt. Jag vill egentligen inte vara där så är det bara. Även om jag faktiskt trivs ganska bra med den här tjänsten så känner jag mig så otrygg. Den inre stressen maler och maler... Men, tre dagar torde gå fort. Sen är det fredag och BVC! Spännande!!!!

Ps. H - jag har svarat på din kommentar till det föregående inlägget!

2 Comments:

Anonymous Jonna said...

Låter som du haft en superskön helg! Och du, vad spännande med bvc på fredag. Ser framemot rapport! :)

03 oktober, 2005 20:08  
Blogger I Jennys värld... said...

Jonna: Jodå, den var okej! Om jag bara inte varit så trött!! LÄNGTAR till fredag :-) Tack för allt ditt braiga stöd!

03 oktober, 2005 20:16  

Skicka en kommentar

<< Home