2005-10-05

En bebis i huvudet?

Ibland undrar jag om vår bebis växer i mitt huvud istället för i magen. Inte bara av den anledningen att jag inte kan tänka på något annat, utan även för att jag är helt tjock i huvudet! Total förvirring råder!
Se nedanstående lista över förvirrat beteende:

1) Jag tvärglömde portkoden till jobbet (samma kod som varit i två år). Jag kunde inte för mitt liv komma ihåg den och fick smita runt till den andra ingången där dörren som tur var stod öppen pga att det luktade så mycket sopor i trappuppgången.

2) Häromdagen skulle jag klä på mig. Det gick finfint och jag fick på mig rätt trosor, strumpor, bh och tröja. Och sen sätter jag på mig pyamasbyxorna! Jag insåg efter några sekunder att något var på tok och kunde fnissande sätta på mig de rätta byxorna.

3) A skulle ta ut pengar med mitt bankomatkort. Jag gav honom koden och han åkte iväg. 10 minuter senare ringer han och säger att han slagit koden två gånger men att det är fel. "Det är inte möjligt!" ropar jag. Jag tänker och tänker och tänker men kan absolut inte komma på någon annan möjlig kod. Jag är tvungen att be om respit och få återkomma om en liten stund. A tror att jag har blivit skvatt galen. Jag lägger på luren och försöker förtvivlat komma på den rätta koden. Efter ett par minuter ploppar den upp. Jag hade gett A min gamla kod, som jag inte använt på nästan ett år.

4) Diverse händelser som att glömma busskortet och få vända och cykla hem igen när jag kommit till tågstationen, inte komma ihåg telefonnummer, vad jag just skulle till att berätta för någon etc.

Jisses, var skall detta sluta? Jag har hört att man blir ännu mer förvirrad efter förlossningen!!

9 Comments:

Blogger cecilia öhrn said...

ha ha ha! JAg känner igen det där. Och värre blir det när du ammar. Amningshjärna, ett känt begrepp i småbarnsvärlden! Total förvirring råder. Man får nästan passa så man inte glömmer bebisen någonstans.

05 oktober, 2005 10:22  
Blogger I Jennys värld... said...

Cecilia: Phu! Då är jag inte ensam! Kan nog bli så att jag vänder mig till dig för ett och annat råd :-)

05 oktober, 2005 11:08  
Blogger Bloggkossa said...

Är fortfarande förvirrad. Har varken genomlidit ngn förlossning nyss och inte ammar jag heller..Kan det bero på att nu har jag huset fullt av ungar istället? ;)

05 oktober, 2005 11:24  
Blogger I Jennys värld... said...

Mamma mu: Det kan det nog :-)

05 oktober, 2005 11:45  
Blogger cecilia öhrn said...

Jag delar gärna med mig av råd och tips!

05 oktober, 2005 12:03  
Anonymous aha said...

Ha ha ha! Välkommen till klubben för de med gröt i hjärnan! Kan berätta otaliga historier... Tror till och med att det ska finnas en vetenskaplig förklaring till det hela. Mina barn blir jättesura när jag inte ens lyckas komma ihåg vad de heter...

05 oktober, 2005 13:29  
Blogger I Jennys värld... said...

Aha: Tackar så ödmjukast! Känns fint att tillhöra en sån anrik klubb :-)

05 oktober, 2005 14:47  
Anonymous Mifflan said...

Åh, jag känner igen mig.
Det där med bankomatkoden. Det ÄR jag. Jag fick begära nytt kort TRE gånger under E's första år.
Tyvärr Jenny måste jag instämma med alla andra mammor som kommenterat. Det blir inte bättre sedan!

Under amningsperioderna har jag dessutom blivit otroligt fumlig. Det är som om man får såpa i händerna och förstora skor...

05 oktober, 2005 21:56  
Blogger Lyckliga Grodan said...

fniss, it´s already said.. men livet blir bara mer spännande när man kommer ihåg dåligt.. man vet aldrig vad man glömt.. eller var...

06 oktober, 2005 16:17  

Skicka en kommentar

<< Home