2005-10-17

Att vara en bra vän

Att vara en bra vän är svårt. Speciellt när man som jag har ett sånt otroligt behov av att ha ensam-tid. Jag känner ofta att jag inte räcker till, att jag borde finnas där mer.

Och idag ska jag finnas där för kompis G. Hon är lite deppig, känner sig ensam och hösten knackar hårt på hennes dörr. Vi promenerar ofta ihop G och jag och då avhandlar vi livets all glädje och sorg.

Men idag ska jag pyssla om henne! Jag ska göra ärtsoppa och pannkakor med glass, och så ska vi titta på Monster in Law med Jennifer Lopez som jag fått på DVD. Vi ska ligga i soffan nära varandra och mysa.

Jag ser fram emot det!

4 Comments:

Blogger samarina said...

Låter som om du är en väldigt bra vän, tycker jag!

17 oktober, 2005 21:21  
Blogger I Jennys värld... said...

Samarina: Tack! :-)

17 oktober, 2005 21:42  
Blogger cecilia öhrn said...

Härligt att ha dig som vän, Jenny, jag håller med Samarina.

18 oktober, 2005 20:54  
Blogger I Jennys värld... said...

Cecilia: Tack! Men som sagt, det är svårt att räcka till...

18 oktober, 2005 22:36  

Skicka en kommentar

<< Home