2005-10-13

Alltså,

folk på det här j*kla "fina företaget" gör mig spyfärdig ibland. De ska ha och ha, man ska serva och serva. Ibland känner man sig som en hushållerkska/slav/mamma/springschas/I am what you want me to be. De förutsätter att man kan trolla med knäna, att man inte har något liv utanför arbetet och att världen kretsar kring dom.

Några exempel på förfrågningar:

1) Kan du ordna så att vi kan få middag här, vi som jobbar sent? På alla andra firmor i branschen har dom så.
2) Kan du ordna så att det även står stilla vatten i kylen? (vi har 118 sorters olika Loka och Ramlösa och läsk och juice. Tydligen så är det svårt att hämta vanligt vatten i kranen)
3) Min fru fyller 40 år/Vi ska ha grillfest med grannarna - kan du fixa en inbjudan?
4) Vi har bröllopsdag, kan du kila upp till "hallen" och köpa lite färska räkor åt mig?
5) Jag har satt en grej på print, kan du passa vid skrivaren och komma med dokumentet till mig?
6) Jag har inte ätit någon frukost idag, kan du kila ner och köpa en macka till mig?
7) Klockan 12 (när alla andra går på lunch, men hey! Jag kan svälta.) - Kan du fixa den här grejen åt mig, måste vara klar klockan 13.

osv. osv.

Jag kräks!!!

Finnes: Gravid, snäll, kreativ och lojal tjej i sina bästa år.
Säkes: Inspirerande deltidsjobb där utrymme för fantasi och kreativitet finnes.

6 Comments:

Blogger cecilia öhrn said...

Nä fy fan säger jag bara. Att dom har mage! Det var det värsta kila hit och kila dit, vatten i kylen, amen jag blir upprörd. JAg trodde såna gubbs (för det är väl gubbs antar jag) var helt utrotade år 2005!

13 oktober, 2005 09:35  
Blogger hanna said...

Det låter typ som mitt gamla jobb, Creator i Sturegallerian. Inte samma tror jag, men du sitter där va?

13 oktober, 2005 11:27  
Blogger I Jennys värld... said...

Cecilia: Det värsta är att det inte är gubbs, utan män i 30-40-års åldern!

13 oktober, 2005 11:27  
Blogger cecilia öhrn said...

Det är väl gubbs! ha ha ha! Eller killar som vill vara gubbs, då.

13 oktober, 2005 11:53  
Blogger Anna-Karin said...

Fy fan! Vad är det för skitjobb. Hur kan det finnas folk som de här?

13 oktober, 2005 13:53  
Blogger I Jennys värld... said...

Hanna: Inte i Sturegallerian, men nära.

Cecilia: Ja, det har du fasiken rätt i!!

anna-karin: Det kan man verkligen undra! Men det gäller att kunna sätta ner foten och säga nej så att man kan lägga tiden på att utföra det som faktiskt är ens arbetsupgifter. Och det brukar jag kunna. I alla fall oftast...

13 oktober, 2005 14:39  

Skicka en kommentar

<< Home