2005-10-12

3 veckor kvar...

...tills ultraljudet och NUPP-testet. Känns som en evighet! Men det går nog fort. Vill bara ha det gjort! Och så vill jag se vår lilla bebis simma runt i magen. Det ilar i hela kroppen när jag tänker på det!

A hoppas att vi ska få veta kön redan då, men jag tror jag vill vänta lite med det. Det är så spännande att fantisera och fundera över om det är en flicka eller pojke! Men jag vill nog också ta reda på kön vad det lider. A känner att det skulle vara lättare att ta in och förbereda sig om han vet lite mer om vem det är som döljer sig därinne. Och som barnmorskan sa, det kan göra det hela lite mer personligt. Det är så SPÄNNANDE! Gode gud, låt nu allt gå bra...

Jag känner mig mammig idag. Vill liksom fixa och dona och "boa mig". Ska gå på lunchen och handla en duschcreme från
Dermanord, vill undvika kemikalier intill kroppen så mycket som möjligt. Och ikväll ska jag blanda till "magoljan" (kommer även att användas på rumpa och lår) som ska innehålla sheasmörolja, vetegroddsolja, solrosolja och olivolja. Jag har ju gått en kurs i naturkosmetik, och det är ju även naturkosmetiska produkter jag använder i mina behandlingar. Det är SÅ intressant vad vi väljer och inte väljer att preparera vår kropp med! Helt vansinnigt vad vi lurar på hud och hår pga att reklamen säger "because you're worth it". Ett litet tips är att vetegroddsolja är suveränt mot bristningar, både förebyggande och när de redan har brustit. Den luktar lite speciellt dock. Det ska även vara bra att smörja sig med vetegroddsolja på mellangården (heter det så?) för att undvika att spricka vid förlossningen... (hua, hemska tanke!) Jag tycker nog det kan vara värt att testa :-)

6 Comments:

Blogger cecilia öhrn said...

Spännande! Jag känner igen den lååånga väntan. Vi visste inte om det var flicka eller pojke med ettan och tvåan, trean däremot tog vi reda på kön. Jag tror inte man kan göra det någotsånär tillförlitligt förrän i v 18 någonting. Och inte ens då kan man till 100% lita på det.
Jag smorde min mage och mellangård (ja, det heter så!) med apotekets mandelolja. Men bara med ettan, med de andra två glömde jag bort det. Härligt det låter att blanda till sina egna mixtuer.

12 oktober, 2005 12:36  
Blogger hanna said...

Proffsigt! Själv köpte jag mangosmör på bodyshop igår. Tänkte att det skulle göra mig mjuk och snygg :) Olja använder jag när jag tvättar muffen varje dag, så den är redan så mjuk! Hahaha! :)

12 oktober, 2005 16:14  
Blogger I Jennys värld... said...

Cecilia: Då får vi nog vänta med kön tills nästa ultraljud. Och det är ju inte mig emot :-)

Hanna: Oh, då kan vi känna oss mjuka och lena både här och där
:-)

12 oktober, 2005 16:38  
Anonymous Jonna said...

Här ville B också veta om det var en flicka eller pojke. Eftersom det var viktigt för honom sa jag ja. Och visst blev det verkligare för B när vi visste. Och absolut mer personligt. :)
Mysigt med egna blandingar. Låter superspännade!
Förresten, en annan favoritbloggare säljer sin (supersnygga och nästan nya) barnvagn. Kolla in hos www.lindarling.blogg.se, om du är nyfiken. Jag hade slagit till själv om det varit läge.
Och du, härligt att höra att du mår bra!

12 oktober, 2005 21:42  
Anonymous Jonna said...

I know, I know, kanske lite tidigt att börja fundera på barnvagn... Men den var så fin och jag tänkte på dig och... Ja, ville iaf tipsa. Hoppas det var okej.

12 oktober, 2005 21:44  
Blogger I Jennys värld... said...

Jonna: Tack så mycket för tipset!! Jag ska genast kika in :-)

13 oktober, 2005 08:50  

Skicka en kommentar

<< Home