2005-09-08

Överdådig lyx!

Ojojoj. Var ska jag börja? Mina damer och herrar - jag har levt i överdådig lyx i tre dagar!

Men låt mig gå tillbaka lite i tiden. Jag vill minnas att jag var
aningens nervös för den här resan. Jag lovar, det hade jag såklart inte behövt vara. I vanlig ordning släppte min nervositet när jag satt i taxin på väg till Arlanda och istället kände jag mig så där härligt äventyrlig och fri och som en sån där obekymrand "moment-to-moment-girl" som jag drömmer om att vara. Att jag timmarna innan varit gråtfärdig av ångest hade jag för längesedan glömt. Sedan hade jag tre helt fantastiska dagar med trerätters-luncher, femrätters-middagar, partaj på värsta häftiga klubben, en svit på tre rum (delades visserligen med en kollega, men vi hade varsit sovrum med varsit badrum med VARSIT BUBBELBAD. Hajja!) och otroligt givande och lärorika seminarier. Miljön var så lyxig och så avkopplande att jag inte kunde ha föreställt mig något liknande. Och mina "ny-gamla" kollegor är så trevliga, jag kände mig som att jag för första gången sedan jag för två år sedan började på den här arbetsplatsen kunde vara mig själv rätt igenom.

Dock måste jag säga att hela upplevelsen bleknar i jämförelse med det jag fick reda på igår. Man kan faktiskt säga att allt jag varit med om bleknar i jämförelse med det. Men det berättar jag en annan gång... ;-)

5 Comments:

Blogger Bloggkossa said...

Hemska människa! *ler*. Berätta nu! Är det "norsk" baby på väg?!

08 september, 2005 17:14  
Anonymous aha said...

Vill veta! Vill veta NU! Hallå Jenny! JAG KAN INTE VÄNTA TILL I MORGON! Snälla...

08 september, 2005 19:48  
Blogger cecilia öhrn said...

Åhhhhhhh vad härligt! Men JENNY vilken jäkla cliffhanger. Berätta då!

08 september, 2005 21:08  
Anonymous Anonym said...

..men..ska det va´på det här sättet?!
tanten tänker ..så det knakar..vad??

08 september, 2005 22:33  
Blogger Lyckliga Grodan said...

jag kommer inte att kunna sova en blund nu... vad kan det vara... tänk om jag spricker av nyfikenhet..

08 september, 2005 22:54  

Skicka en kommentar

<< Home