2005-09-01

Vansinnigt trött & nervös - men lycklig!

Jag blir så trött på mig själv. VARFÖR kan jag inte bara vara så där tuff och leva-för-dagen-aktig? Varför måste jag nojja över allt och måla upp worst case scenario?

Jag är spänd som en stålfjäder inför den stundande konferensresan!


Nu har jag dock släppt kläd-ångesten. Jag har liksom insett att det är en omöjlig uppgift att express- glamour-anpassa min garderob, och dessutom insåg jag att jag nog har två uppsättningar kläder som passar sig till de två kvällar som det skall ätas fin-middag på.

Ena kvällen kommer jag att ha nyinköpta (rea-fynd!) skitsnygga svarta finbyxor från
French Connection och så toppen från LaRedoute som är på bild längst ner, fast i svart. Den är fakiskt väldigt fin på och ser lite exklusivare ut i svart. Till det ett par svarta festliga örhängen från Zanslösa Smycken som jag fick när jag fyllde 25. Och så ska jag platta mitt hår, även om jag betvivlar att den fuktiga luften kommer att vara särskilt gynnsam för den typen av frisyr...
Den andra kvällen kommer jag att ha samma byxor men en vit volangig baby-doll topp som jag köpte på H&M i våras, ett riktigt kap för den är jättesöt! Och så passar mitt superfinaste halsband från
Dyrberg/Kern som jag också fick när jag fyllde 25, av bästaste kompisarna E & A. Och båda kvällarna blir det ett par svarta skor med liten klack från Lino Moda (hittar ingen bra länk). Så det känns faktiskt bra! Och det lär det väl göra ända tills de andra tjejerna dyker upp i värsta märkeskläderna och ser så där läckra och Paris Hilton-aktiga ut. Men men... :-)

Min nya ångest är istället att vi kommer störta. Vi kommer störta. Och det går faktiskt inte för jag är så LYCKLIG just nu! Jag liksom älskar livet. A bedyrade dock att det inte gör något om jag störtar, för då flyttar hans kusin in hos honom istället. Charmigt uttalande från en förstående sambo :-)

Jag sover urdåligt det har bildats gråa fält under mina ögon. Dessutom har min hemska bleka vinterfärg infunnit sig ovanligt tidigt i år, liksom bara för att jäklas. Undrar om det blir sol i morgon och på lördag? Kanske jag då skulle försöka att få liiiite färg i alla fall även om jag inte alls känner för att sola.


För jag känner bara för att kura under täcket. Med mitt nya gröna té med rabarber-grädd smak. Och inte åka till Very Glamorous Vacationplace Where Mostly People Like Paris Hilton Can Be Seen.

Och så blir jag upprörd, för jag blir så okreativ när jag är trött, hjärnan blir liksom bara ett enda dis av konstiga tankar. Jag behöver sova! Så jag blir normal och inser att det kommer att bli jättekul på resan!



10 Comments:

Blogger Bloggkossa said...

Jenny! Du kommer att vara jättesnygg! Och klara allt galant! Det tror jag stenhårt på. *skickar en lyckospark*

01 september, 2005 11:21  
Blogger I Jennys värld... said...

Tack mamma mu!!! Gulledej! :-)

01 september, 2005 11:29  
Anonymous aha said...

Jag är likadan, går omkring och oroar mig och ältar och planerar och funderar. Hur jobbigt som helst, men tycker att jag bättrat mig en del de senaste åren. Lite försvinner förresten när ma får barn, för då har man inte tid att oroa sig för sig själv längre :-)

Det kommer att bli jättebra och du gör säkert succé, märkeskläder eller ej! Kom ihåg att vi sitter ett gäng här vid våra datorer och håller tummarna för dig.
/aha

01 september, 2005 11:38  
Blogger I Jennys värld... said...

aha: Känns super med så fint stöd! Tänk att man skulle få så fina blogg-vänner :-)

Jag får upprepa en av olivia Joules levnadsregler: "inget är någonsin så bra eller så dåligt som det verkar". :-)

01 september, 2005 12:07  
Blogger Lyckliga Grodan said...

du blir finast på konferensen. .och allt kommer att gå som smort.. det kommer att bli kul. och rabarbergräddteet finns kvar där hemma.
ha det bra

01 september, 2005 17:20  
Blogger I Jennys värld... said...

Lyckliga grodan: Sanna ord - i alla fall det om teet :-) Tack så mycket för supporten!

01 september, 2005 18:19  
Anonymous Jonna said...

Men du, såklart kommer du att vara skitsnygg och visst kommer det att gå superbra!

01 september, 2005 19:54  
Blogger cecilia öhrn said...

Är det jag som läser slarvigt eller inte fattar, men jag blir så nyfiken, vart skall ni åka?

01 september, 2005 20:18  
Blogger Batbut said...

Jenny! Du kan och Du duger! Oavsett om Du är klädd i snygga kläder eller inlindad i silvertejp! Det är inte Dina kläder som gjorde att Du fick jobbet, det är Din person. Det som finns inuti Dig och som andra människor ser. Försök hitta tilliten till Dig själv så lyser det om Dig! Se det hos Dig som andra ser. Du är bra! Du kan!
Fasiken, blev nästan lite hallelulja stuk på det där s*

01 september, 2005 22:46  
Blogger I Jennys värld... said...

Batbut: TACK!!!!!!! Ska verkligen upprepa de orden OFTA :-)

Cecilia: Se tidigare inlägget "Very important businesswoman"!

02 september, 2005 09:57  

Skicka en kommentar

<< Home