2005-09-03

På begäran från mamma mu!

1. Bygger och fixar du mer hemma sedan gör-det-själv-programmen blivit så populära?
Bygger vet inte, men jag fixar och donar så mycket jag har tid och råd till. Jag har defenitivt blivit inspirerad av inredningsprogrammen och av alla inrednignstidningar. Prenumererar på Drömhem & Trädgård, rekommenderas varmt!

2. Vilket är ditt bästa gör-det-själv-tips?
Levande ljus och färska blommor! Och att blanda gammalt och nytt. Inte vara rädd för att ha något som kanske inte är så stilistiskt snyggt, men som säger mycket om dig som person. Det ger ditt hem charm! Och precis som
Batbut tycker jag man ska ha det så som man själv trivs, inte så som man tror att andra tycker man ska ha det.

3. Vilket är den fulaste grejen man kan ha i ett hem?
Hm... Jag har väldigt svårt för 80-tals stilen med svarta skinnsoffor och svarta bokhyllor och sånt.

4. Vilken är den snyggaste?
Jag älskar den stilen vi inreder vårt 30-tals hus i, med möbler som drar åt det gustavianska hållet. En mysig blandning av gammalt och nytt. Mycket vitt och romantiskt. Hemtrevligt och charmigt men stilrent och inte för mycket prylar överallt.

Jag vill ha svar från alla i min länklista! :-)

3 Comments:

Blogger Bloggkossa said...

Vi prenumererar på samma tidning! Älskar den!

03 september, 2005 18:36  
Blogger I Jennys värld... said...

Mamma mu: ja! Visst är den underbar!

03 september, 2005 18:44  
Blogger Batbut said...

Gillar när jag blir ansedd som klok, tack *s*

04 september, 2005 08:10  

Skicka en kommentar

<< Home