2005-09-26

Om

Om jag hade mer tid
Om jag vore mer sprudlande och mindre grubblande
Om jag kunde hantera alla situationer med ro
Om jag orkade mer
Om jag kunde ge mer till dem jag älskar
Om jag hade pengar
Om jag slutade känna dåligt samvete för allt
Om jag städade oftare
Om jag fick skriva den där boken
Om jag slapp känna press på jobbet
Om jag hade bättre ordning på mina papper
Om jag vore en bättre vän
Om jag vore en bättre sambo
Om jag blir en jättebra mamma
Om jag älskade mig själv mer
Om jag njöt mer av det jag har
Om jag började leva för dagen
Om jag slutade grubbla över gårdagen och morgondagen
Om jag inte blev arg så ofta
Om jag fick chansen att göra bara det jag brinner för
Om jag fick chansen att bara vara just den jag är


Om...

7 Comments:

Blogger cecilia öhrn said...

Jenny, det skulle kunna varit jag som skrev det där, vartenda om....

26 september, 2005 16:44  
Blogger Bloggkossa said...

Jenny! Jag med. Vi har nog alla en massa "om"..Man får nog försöka vara nöjd i af. =)

26 september, 2005 20:43  
Anonymous Jonna said...

Har varit utan uppkoppling i över en vecka. Hu och ve! Men nu är jag tillbaka. Har tänkt mycket på dig och kollar in till dig först... Allt är bra. Skönt! :)

26 september, 2005 23:31  
Anonymous aha said...

Om det inte vore så svårt att bara strunta i alla om... Känner igen mig fullständigt!

27 september, 2005 00:44  
Blogger maruschka said...

...hallå där, är det hormonerna som börjar spöka nu?...*ler*
...Det ÄR den som har skrivit alla dessa "om" som ÄR du...
Du får försöka beta av ett i taget uppifrån och ner, eller så tänker du helt enkelt: "OM jag skulle ta och skita i alla dessa "om"?...*kram*

27 september, 2005 14:39  
Anonymous tanten said...

..vad finns att tillägga..?
*nickar och tycker lika*

27 september, 2005 18:12  
Blogger Lyckliga Grodan said...

Du är bra nog.. man gör alltid sitt bästa.. du är älskvärd och unik.. och...och ... och ...
det duger...

27 september, 2005 20:59  

Skicka en kommentar

<< Home