2005-09-29

Igår, idag, i morgon

Cecilia gjorde denna, jag hänger på! :-)

För tio år sen:
Hade jag precis börjat på gymnasiet i Uppsala och tyckte det var så kul! Kommer ihåg att jag plötsligt blev så svettig och provade en massa deodoranter. Naturelle blev en favorit.
Jag började chatta på IRC och tyckte det var helt fantastiskt.

För fem år sen:
Jag var 21 år. Det var ett kämpigt år. Var sjukskriven första halvan för utmattnings-depression och ville bara försvinna. I augusti började jag läsa på Södertörns högskola, en flummig kurs om estetik i samtiden. Det var jag och ett gäng rödstrumpor i rosa hår och basketskor. Men det var härligt att komma igång igen och att plugga var en sån frihet!

För tre år sen:
A och jag flyttade isär, jag flyttade in i en liten etta med sjöutsikt ganska centralt i stan. Det var bra för oss, men konstigt. Jag pluggade Medie-och kommunikationsvetenskap på högskolan. Kul men kämpigt. Känns som en annan tid, ett annat liv.

För en månad sen:
Var jag ännu inte gravid! Återigen - en annan tid, ett annat liv. Tänk vad det förändras... Jag hade några dagar kvar på min dåvarande tjänst och tyckte det var underbart befriande. Det var sensommar och jag tänkte mycket på att sommaren varit bra, att vi haft underbara semesterveckor i Fjällbacka och Österlen.

Igår:
Seg dag på jobbet. Stor-gräl med A om städning och hushållssysslor. Slog näven i bordet, jag är fasiken ingen hushållerska. Och oj vad vi bråkade. Eller snarare - jag grinade som vanligt och A var tok-arg. Missförstånd och åter missförstånd. Ord som ingen menade. Dock var det nog bra med en slutgilitg luft-rensare i detta ämne som i stort sett är det enda vi bråkar om. Kom överens om att när stor-jobben på tomten och med huset är klart ska vi dela på sysslorna enligt ett visst schema för att se om det blir bättre.

Idag:
Mår jag illa. Kan knappt tänka på mat. Utom pannkakor (ljusa, med vaniljsocker i smeten) med smör och socker, det vill jag ha. Känner mig lite dyster. Trött är jag också, vaknade med onda mens-värks-liknande smärtor i magen i natt. Men jag somnade om ganska fort så jag antar att det inte var SÅ farligt. Inget att oroa sig för. Eller? Efter jobbet ska jag dinera och gå på bio med syster yster. Hennes födelsedagspresent till mig. Ska bli mysigt. Vi ska se "Ett monster till svärmor" med J.Lo. Och maten intas i form av Tapas på Mera på Norrlandsgatan.

Imorgon:
Fredag! Två massagekunder = lycka! Ska träffa två gamla jobbarkompisar som jag inte sett på hela sommaren på Roppongi på kvällen. Jag gillar inte sushi, så det blir bara läsk och fika för mig. Men det är perfekt, för min plånbok är INTE tät just nu. Ska bli jättetrevligt! Sedan väntar mys-helg med bästis-Anna. Killarna våra sticker på kryssning och vi ska gå och titta när bästis-Emma är tärna på sin systers bröllop som tydligen ska vara något i hästväg. Och innan det ska vi äta brunch hos Anna. Och sen ska vi ha mys-kväll och jag sover över. Längtar!!!