2005-09-22

Idol-kväll!

Jippi! Längtar som en toka till ikväll när bästa tjejerna kommer över för att ha tjej/Idol-kväll! Det innebär naturligtvis även glass och godis i obegränsade mängder. Förresten, varför kan inte vi tjejer träffas utan att äta onyttigheter? :-) Det hör liksom till tycker jag, det förstärker mys-känslan.

Jag planerar att stå för marängswiss och de andra ska ta med godiset. Myyyyyysigt! Ska bli så skönt att få sladdra av sig och skratta eller gråta eller vad jag nu känner för. Och så är ju arbetsveckan på kontoret slut efter denna dag och det är en sån härlig känsla! I morgon ska jag klippa mig hos min älskade frisör Nadire på Najs och DET mina vänner, är välbehövligt! Jag är så himla sugen på att göra något drastiskt, jag vill klippa upp håret massor och ännu mer få fram lockarna så att det blir sådär busigt och spontant men ändå alltid snyggt. Hm... går det? :-) Det kräver nog i så fall att jag gör avkall i alla fall 1 dm på längden... Tål att tänkas på... Nadire får bestämma helt enkelt! Förresten
Maruschka om du läser detta, visst skulle du dit idag? Du måste meddela hur det gick!

I morgon kommer min bror till mig på massage. För ungefär 1 år sedan fick vi veta att han har drabbats av MS och jag är så glad att jag kan hjälpa honom med massagen. Jag vet inte om det hjälper så värst mot själva sjukdomen, men det ger honom i alla fall en stund att få slappna av och bara vara. Han är nämligen så att han absolut inte vill låtsas om att han är sjuk och man får inte dalta och helst inte fråga alls. Lite stålmannen-varning. Så jag hoppas att han under massagen kan uppleva att det är okej att känna alla känslor. Man måste inte vara stark jämt.

Jag ser fram emot en avkopplande helg där jag bara ska vara och ha roligt! Inleder ju starkt med ett besök hos frisören (ingen har väl missat att det är riktig lyx för mig), sedan funderar jag på att gå på vattengympa men bara om jag känner för det. Sen blir det en mysigt stund med massagen med bror och sen bara en lugn kväll. På lördagen har A och jag en riktig mysdag som ska inledas med sovmorgon och lång-frukost med nybakade scones. Sedan ska vi ta oss in till stan och strosa lite i affärer och sen ska vi se R.E.A på Börsen med våra bästisar. Ska bli så trevligt med en par-aktivitet och vi har alltid så himla kul tillsammans! Dessutom är jag säker på att R.E.A kommer vara jätteroligt och jag ser fram emot att få skratta! Söndagen är helt oplanerad, jag hoppas på någon mysig fika och kanske en skogspromenad där jag kan inviga min nya funktionsmaterial-dress som jag fick i födelsedagspresent :-)

Ska leta lite på nätet efter frisyr jag kan tänka mig att ha. Vill bli fräsch!!

4 Comments:

Blogger Anna-Karin said...

Kanske har du redan hunnit i väg till frisören, men mitt råd är: våga klippa! När jag väl fick bort mycket av mitt superlånga hår blev jag jättenöjd. Roligt med frisyr och roligt med lockar :)

Helgen låter supermysig. Själv har man ju två LÅNGA dagar kvar och massar att ta tag i. Passa på att njuta nu.

22 september, 2005 08:59  
Anonymous tanten said...

Åh så härlig helg!
Håller med föregående talar,våga klippa...det växer ju ut...
Du ska se att håret får en helt annan kvalite nu..det växer så det knakar...
Ta hand om magen och andas...
Stressa inte, du får inget "tack " för det ändå...
Sköt om dej!

22 september, 2005 09:42  
Anonymous aha said...

Åh vad mysigt det låter. Här ska vi nog bara städa och pyssla och fixa hela helgen. Suck! Fast det är rysligt skönt sen när allt är klart. Har hört att R.E.A ska vara riktigt skoj. HA det så kul! (och ta det lugnt med magen) :-)

22 september, 2005 12:27  
Blogger I Jennys värld... said...

Hm, ja jag kanske ska våga klippa... Helt enkelt göra en Britney :-)

22 september, 2005 14:54  

Skicka en kommentar

<< Home