2005-09-16

Hipp hipp hurra...

...för lilla jag som fyller år ida´! :-)

Storebror den äldre ringde precis och inledde med dessa upplyftande ord: "Hur känns det? 26 år och snart morsa. Nu går det utför!" Åh, vad härliga som är, dessa storebröder :-)

Faktum är att det känns finemang! Så det så!

Massagekund nr 2 har just gått hem och det gick så bra! Hon bokade en ny tid direkt. Det är en sådan underbar känsla att få massera och förmedla värme och trygghet och gå på upptäcktsfärd genom en kropp... Det är en dröm som går i uppfyllelse!
(smyger in lite reklam igen, om någon är intresserad av att komma på massage så går det fint att maila på koppla_av@telia.com så hör jag av mig med mer info!)

Nu är det bara att köra igång med fest-förberedelserna. Jag trodde att bara ett par av mina närmaste kompisar skulle komma över, men vi blir bort åt 20 st! Så nu ska jag baka blåbärspaj, äppelpaj och rabarberpaj för glatta livet! Och så måste jag hinna platta håret och göra mig vacker. Och så måste jag hinna avhålla mig från att äta upp godiset som ska stå utspritt i små skålar här och var i huset när gästerna anländer. Det är så mysigt tycker jag :-)

Fin-fina presenter fick jag av A i morse. En vindoverall som andas så att jag kan gå på mina älskade promenaderi höstrusket, en så himla fin kofta från BikBok (lång, lite virkat stuk, naturvit, romantisk) och ett par örhängen och ett halsband från Ego. Wiiiiieeee! Jag är bortskämd, A köper alltid världens bästa födelsedagspresenter :-)

Igår hade vi dock ett litet gräl. Han är fortfarande lite i chock över det här med russinet (fd äppelkärnan) och vill gärna ha lite tid att smälta det. Jag däremot vill gärna prata om det hela tiden, och titta på kläder och planera och fantisera. Helst köpa barnvagn och inreda rum nu på studs. Men, det löste sig efter lite vilda diskussioner. Som det alltid gör. Vi får väl helt enkelt accepetera varandras känslor och olikheter, men det är f*n så svårt ibland. Män är från Mars, kvinnor från Venus var det nån som sa... :-)

Nu MÅSTE jag sätta fart, även om jag har en massa skriv kvar i fingrarna!

Ha en underbar fredag!

9 Comments:

Anonymous Tanten said...

En Tulipan...Grattis!

Räkna med, att allt inom husets väggar,hör till dej...inred ditt bo..han pinkar in revir på utsidan..

16 september, 2005 16:21  
Blogger Bloggkossa said...

Jag hann blogga lite i af idag. Mitt födelsedagsbarn sprang ut och lekte..*tänker;ungar*
GRATTIS Jenny! Och ha en bra födelsedag!! Och gratulera A till det blivande faderskapet också. (Får ju inte glömma honom).

16 september, 2005 17:33  
Blogger Anna-Karin said...

Grattis Jenny! Hurra hurra! KRAM

16 september, 2005 18:17  
Anonymous Jonna said...

Grattis! Hoppas din dag är alldeles fantastisk! Och att ni får en supertrevlig kväll såklart! :)

16 september, 2005 19:21  
Blogger Batbut said...

Hipp hipp hurra! Och ha det kanongott. Angående As sätt att agera känner jag igen det. Stortrollet vägrade röra min mage på 9 månader! Vägrade prata om namn, inreda barnkammare osv. Efteråt har jag förstått att det var räddsla och att han kände sig utestängd, men då kände jag mig mest ensammen. Några eminenta råd har jag inte, mer än att prata om det. Utan anklagelser och skuldbeläggning. Ni delar något stort och det är klart som fasiken att det är skrämmande. Tyvärr reagerar många karlar med att stänga ute och vi kvinnor är tvärs om - vi pratar desto mer. Håller alla tummar och tår jag har för er.

16 september, 2005 19:47  
Blogger cecilia öhrn said...

GRATTIS JENNY!

16 september, 2005 20:20  
Blogger Lyckliga Grodan said...

Grattis.. Hipp Hipp Hurra

16 september, 2005 21:35  
Anonymous aha said...

Hann inte riktigt med att säga GRATTIS! Hoppas att du hade en härlig födelsedag.

19 september, 2005 00:30  
Blogger I Jennys värld... said...

Tack allihopa!! :-)

Batbut: Skönt att höra dig berätta det, det kan nog vara lite tabu annars. Måste varit jobbiga månader för dig/er! Jag märker dock att A tinar mer och mer som tur är :-)

19 september, 2005 14:01  

Skicka en kommentar

<< Home