2005-08-04

Väntar leverans (lite bokprat)

Idag borde min beställning från Adlibris komma. Jippi! Efter boktips från Siv är jag så spänd på att få lägga till följande böcker i min samling (och naturligtvis ännu mer spänd på att få läsa dem!):

RUIZ ZAFÓN, CARLOS: VINDENS SKUGGA
MCCALL SMITH, ALEXA: DAMERNAS DETEKTIVBYRÅ
AJVIDE LINDQVIST, J: LÅT DEN RÄTTE KOMMA IN

Jag har också beställt Martina Haags "Hemma hos Martina" på CD. Tänkte det kunde vara lämplig lyssning för A och mig när vi är på väg till Norge, hihi. Försökte förklara handligen för honom häromdagen, han lät inte alltför upphetsad. Men heller inte helt negativ (tur för honom). Tror att det kan ge lite mysfaktor och härliga fniss under bilresan. I alla fall för mig och det är ju huvudsaken, hehehe.

Har kommit till sidan 82 i "Stenhuggaren" nu och det är ack så lovande. Vill bara krypa ner under täcket, vara i fred och lääääsa. Speciellt fascinerad är jag över det här med Erikas och Patriks lilla nyfödding, hur det ska gå med deras förhållande och hur hon ska ta sig ur depressionen. Bebisfixeringen jag besitter får mig att sluka allt sånt med brinnande intresse.